pinnen laos

• koen

Sinds gister ben ik aangekomen in Laos (Vientiane). pinnen is me hier nog niet gelukt met mijn Rabobank (Maestro) pas, heb vandaag volgens mij zn beetje alle pinautomaten geprobeerd, zonder succes. Toch schijnt het met de Rabo pas wel mogelijk te zijn. Zijn er mensen met ervaring in Cambodja wbt geld opnemen met Rabobank. (ik las iets over een bank aan de mekong in vientiane. weet iemand hier iets van?)

Let me know (de dollars gaan erg hard)

groeten

koen

ps ik heb ook een creditcard (mastercard), ik begreep dat ik hier ook geld mee kan opnemen tegen een commissie van een paar procent. hebben mensen hier ervaring mee?

• lianne

Hoi Koen,

Wij hebben vorige zomer steeds met onze rabo europas (met meastro logo) gepint in Laos, zonder problemen.

In Vientiane aan de Setthathilat (?) street (volgens mij schrijf je dit eigenlijk anders), bij de pinautomaat naast een internet cafe, vlakbij de westerse supermarkt.

Verder nog in Vang Vieng en Luang Prabang gepint, ook geen problemen ondervonden.

Met de creditcard van de rabo hebben wij geen geld opgenomen in Laos, ik denk dat dit wel kan tegen extra kosten.

Ik hoop dat het pinnen je toch gaat lukken!

Veel reisplezier in Laos.

• nakluaboy

Heb het ook geprobeerd te pinnen, een ramp is het. Denk wel is willen ze geen geld verdienen in dit arme land

• Koffiedick

Weet je wel waar het over gaat? Bij pinnen wordt er minimaal 2.8% transactie kosten in rekening gebracht door de bank in Laos, geld verdienen doen ze dus echt wel.

(2 euro voor max 700.000 kip in Laos en dan eventueel nog van je eigen bank)

• renate

Als ik het goed begrijp is pinnen geen optie, te duur??? niet goed toegankelijke pinautomaten of ….

Je kunt dus beter euro's meenemen?????

Alvast bedankt voor de reakties, wij gaan namelijk in januari naar Laos.

• Koffiedick

Renate,

een aantal euro extra meenemen is nooit verkeerd.

Pinnen kan nu al ;) op verschillende plaatsen in Laos en dat is gewoon een stuk veiliger dan om ie hele budget continu met je mee te dragen.

Dat het pinnen je dubbel geld kost is gewoon jammer maar helaas.

Het was meer een reactie op de poster die stelde dat de banken hier in laos geen geld zouden willen verdienen.

• renate

Gelukkig, ga zo wat fijner weg. Weer een zorg minder dat ik gewoon kan pinnen. Bedankt voor de reaktie

• nakluaboy

Je kunt pinnen maar of er geld uit komt is maar de vraag , ik was in luanprabang ik heb daar maar 2 pin automaten gezien en die werkten niet . maar in thailand nergens problemen gehad met mijn pas .

tip neem een creditcard kun je geld mee opnemen bij een bank in laos

• Rippie

Nergens in Laos problemen gehad met pinnen. Wil je dan toch cash meenemen als backup, neem dan dollars mee. Is meer geaccepteerd dan Euro's

• Michelle

Pinnen is in Laos geen enkel probleem.

Neem gewoon euro's mee. je krijgt er een prima koers voor en je hoeft maar 1x te wisselen, van euro > kip.

De informatie dat het beter zou zijn om usd mee te nemen omdat ze meer geaccepteerd zouden worden is de grootste kul. Die ervaring zul je nog wel opdoen.