Thailand - Laos - Cambodja

• Els

Mijn vriend en ik gaan deze zomer (10 juli - 12 augustus) bijna 5 weken naar Zuidoost-Azië. We vliegen op Bangkok en zouden zo naar het noorden trekken (Chiang Mai en zo) om dan Laos binnen te gaan en zo door te reizen naar Cambodja.

Is dit te doen? Heeft er iemand tips? Hoe regelen we het beste de visa?

Waat ook iemand of de moesson onze reis erg zou bemoeilijken (we willen immers wat wegblijven van de al te toeristische plaatsen)?

Alvast bedankt voor de informatie!

• Kees

Dit is zeer goed te doen. (Ben al weer een maand terug)

Indien je in geen van de genoemde landen langer dan 30 dagen zal verblijven hoef je niet van te voren een visum te halen, maar kan je die bij de grens kopen. Wel een pasfoto meenemen.

Ik heb begrepen dat van Laos naar Cambodja het over land moeilijk is. Ik ben dat stuk dan ook gevlogen.

Als je specifieke vragen hebt email me dan even.

• Els

Welke plaatsen deed je dan zoal?

Wij zijn maar informatie aan het verzamelen want nu is alles nog mogelijk. In alles wat je leest is het soms moeilijk om er den toppers uit te halen, alles lijkt me prachtig.

Ook van Thailand naar Birma gaan is nog een optie, maar dat lijkt me moeilijker. Heeft iemand daar ervaringen mee?

• kees

Vientienane, Vang Viang en Luang Prabang zijn de belangrijkste toeristische bestemmingen. Vooral Vang Viang vondt ik erg leuk. Prachtige omgeving!

Ik weet dat Birma een stuk lastiger is…

• Arjan

Laos-Cambodja schijnt geen betrouwbare gransovergang te zijn. Maar als je via (oostelijk) Thailand gaat, is het waarschijnlijk een stuk makkelijker.

• Ada

In de nieuwste brochure van Koning Aap reizen staat dat de grens tussen Laos en Cambodja open is. Wij zijn zelf ook van plan om eind november voor 5 weken naar Laos en Cambodja te gaan en willen ook het liefst over land reizen. Er zijn trouwens meer organisaties die dit soort reizen aanbieden. Als het met een grope lukt dan moet het toch ook met zijn tweeen lukken… hopen we maar. Want wij reizen ook op eigen houtje

• leon en agnes

Waarom is het een stuk lastiger? Je moet alleen zorgen dat je een visum hebt en je kunt er alleen per vliegtuig komen via Chang Mai of Bangkok.

• Sandra

Door Laos reizen van noord naar zuid kan wel, maar ik denk dat het een lange en vermoeiende reis is. Je kunt natuurlijk stoppen wanneer je wilt en lekker rondkijken, maar dan lijkt me 5 weken voor die 3 landen een beetje kort. Ik weet niet precies waar je Laos binnenkomt. Maar er loopt van noord tot zuid een weg, sommige stukken worden nog geasfalteerd. Je kan ook stukken vliegen, bv van Luang Prabang naar Vientiane kost 65 dollar en van Vientiane naar Pakse kost 95 dollar.

• Els

Bedankt iedereen voor alle informatie. Wie nog tips heeft, alles is welkom!

• henk

hallo els het is de moeite waard om over land

naar het zuiden van laos tegaan en het is ook mogelijk

om dan in Paksë het vliegtuig te nemen naar siem reap. kost

80 dollar.met de boot ben je 3 dagen onder weg.