Visum kopen aan de grens?

• martijn

beste mensen,

Binnenkort ga ik een rondreis maken door Zuid oost azië. Ik wil vanuit Chiang Khong (Thailand) naar Huay Xai (Laos) gaan.Volgens mijn informatie is het mogelijk om zonder Visum in laos aan te komen en in Huay Xai pas een visum voor 15 / 30 dagen te kopen.

Klopt dit? hebben jullie ervaring daarmee? Kan ik beter een visum in bangkok kopen? (daar zit de ambassade).

Ik hoop dat iemand advies heeft. (en dat ik mijn visum gewoon aan de grens kan kopen)

groeten Martijn

• Prikker

Martijn,

je kunt in Chiang Khong gewoon aan de grenspost je visum regelen. Dat is dan een visum voor 15 dagen. Als je een 30 dagen visum wilt, kun je dat in Bangkok of Kon Kaen doen. De prijs is hetzelfde. Neem wel pasfoto's mee.

• Prikker

Ps… (te snel op zenden gedrukt)…

Mocht je aan de grens een visum nemen (15 dagen) kun je dit in Vientiane gewoon laten verlengen tot maximaal 30 dagen.. kost een paar dollar per dag.

• Kees

Ik ga in oktober het zelfde doen, maar de informatie die ik heb gekregen is dat het voorheen wel mogelijk was om ter plaatse een visum te krijgen, maar nu helaas niet meer.

Is jouw info recent?

Ervaring met de speedboat naar Luang Prabang?

• Prikker

Mijn info is niet recent, maar het is de meest hardnekkige onjuiste informatie die rond de grensovergang met Laos bekend is… al sinds ik 10 jaar geleden die grens voor het eerst overging was het altijd een discussiepunt of die grensovergang open was, en hij is nog nooit gesloten geweest. Elke keer is het weer hetzelfde verhaal. Ik weet niet wie die rumours verspreid, welnu ik heb wel een idee… ik denk de agencies in en rond Chiang Khong want die verdienen goed aan de visa-service naar Bangkok… al jaren lang… Dit gerucht is niet te bannen lijkt het wel…

Ik kijk even op Lonely Planet voor recente ervaringen…

yup… kijk maar het is gewoon verkrijgbaar aan de grens..:

http://thorntree.lonelyplanet.com/messagepost.cfm?postaction=reply&catid=24&threadid=582766&messid=4886670&STARTPAGE=1&parentid=0&from=1

en

http://thorntree.lonelyplanet.com/messagepost.cfm?postaction=reply&catid=24&threadid=581712&messid=4878049&STARTPAGE=1&parentid=0&from=1

of zoek het zelf maar uit onder :

http://thorntree.lonelyplanet.com/search_results.cfm?searchField=body&orderBy=dtlastmsgdate&searchFor=%22Chiang%20Khong%22%20AND%20visa&searchType=

• Kees

Thanks!

Dat scheelt! Dan hoef ik niet in Bangkok te blijven wachten op mijn visum! Klasse!

• Dennissz

Met de speedboot naar Luang Prabang is niet alleen aso en gevaarlijk, 't is ook nog dom. Met de gewone boot is weliswaar een beetje afzien, maar de Mekong rivier is op sommige stukken adembenemend mooi, dus zonde om er met 60 km. overheen te schieten. Wat ook een goed alternatief is, is met de boot naat Luang Nam Tha te gaan. Ook een zeer mooie reis. Ligt 6 uur met de bus van LP.

• Kees

Aso? Wat doe ik fout dan?

• Prikker

Snap ik ook niet, ik heb zowel de 3-daagse slowboat een keer genomen als een 1-daagse speedboattocht… beide hebben hun bekoringen, beide worden door lokale bewoners als toeristen gebruikt dus ik zie niet wat er verkeerd aan is.

Het risico is groter met de speedboat ja, er gebeuren wel eens (dodelijke) ongelukken, maar aso ? Dat snap ik ook niet zo… als je een dag in een speedboat ziet betekent dat nog steeds een volle dag genieten van de inderdaad wonderschone natuur langs de rivier… 1 dag vond ik de tweede keer ook wel genoeg…het is echt byzonder mooi, maar 3 dagen … Hangt van de tijd die je beschikbaar hebt af…

Gewoon doen…

PS laat je ter plekke geen verzekering aansmeren als je op zo'n boot instapt, da's gewoon een scam… weet niet of hij vandaag de dag nog gehanteerd wordt, maar in het verleden wel.

• Dennissz

Als je dat niet ziet heb je een bord voor je kop.

Hoe zou je het vinden als er bij jou heel de dag auto's langs rijden zonder uitlaat die zoveel decibellen produceren dat het de pijngrens overschrijdt??????