Jaap, ik ben wel erg benieuwd naar je tip voor het zuiden van Laos.
Ik ga in oktober voor 3,5 weken en hoop naast het noorden ook nog een stukje van het zuiden mee te kunnen pakken. Dus mocht je tips hebben….let me know!
Beste Kollie,
Het Noorden van Laos is spectaculairder qua landschap dan het Zuiden dus zou ik daar langere tijd doorbrengen. Ik ben zelf een maand in Laos geweest en heb van het Zuiden
-Tha Khaek
-Paksé
-Don Det
-Savannakhet
in die volgorde gezien.
Don Det, vlakbij Cambodja, is mij het meest bijgebleven. Het is een eilandje midden in de Mekong in het Si Phan Don (=4000 eilanden) gebied en het staat via een oude spoorbrug in verbinding met een ander klein eilandje genaamd Don Khon. De tientallen guesthouses op Don Det zijn krakkemikkig maar wel sfeervol. Paradise guesthouse is het meest solide. De eigenaar is zoals vele Laotianen bijzonder rustig en houd er van om zo nu en dan een blowtje te roken. Don Det is zeer droog in de droge tijd (duh…). Je kunt een fiets bij het guesthouse huren en makkelijk het hele eiland inclusief delen van Don Khon rondfietsen. Bij Don Khon heb je de Somphavit waterval. Via Paradise GH kun je ook naar de grote en imposante Mekongwaterval gaan in combinatie met een stuk varen in gebied waar zoetwaterdolfijnen te vinden zijn. Ik heb ze gezien! Don Det is heel erg relaxed. Mede door de hitte…
Ik heb ook vaak goede verhalen gehoord over het Bolaven plateau maar ben daar helaas niet geweest door tijdgebrek. Tat Lo werd nog al eens genoemd.
Kun je hier iets mee Kollie?
Groet,
Jaap
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?