vanuit welke plek in het noorden een mini trekking doen?

• silfar

Dag Hans

dan wacht ik even af tot je je vriend gesproken hebt of er bent geweest, klinkt goed namelijk

als jij er zelf bent, zou je dan kunnen kijken of vragen of er ook een groter huisje geschikt is voor een familie?

en anders moeten we 2 kamers hebben, kan ook

waar gaan jullie dit jaar in Laos naar toe? ook naar luang namtha?

groetjes susan

• Hans

Hallo Susan

Ja ik zal voor je kijken of het ook geschikt is voor jullie gezin.Ik zie mijn vriend binnenkort en zal het hem ook vragen.Als ik iets weet zal ik het hier achterlaten..

In Februari ga ik met mijn vrouw en met mijn broer met zijn vrouw een paar weken naar Laos. Mijn broer en ik gaan een motor tocht maken van Vientiane naar Luang prabang en dan door de dirt-road van Luang prabang naar Pak-beng.

Van daar naar Luang namta en weer terug naar luangprabang, waar onze vrouwen achter zijn gebleven.

We hebben er zin in..

Groetjes Hans…

• silfar

dag hans

wat een heerlijk vooruitzicht zeg en ook lekker snel

ik houd me aanbevolen voor tip voor guesthouses, uitstapjes etc in luang namtha, nongkiaw, muang ngoi en luang prabang, en natuurlijk voor het leuke guesthouse in luang prabang

wij willen drie nachten doorbrengen in nongkiaw en muang ngoi, kun jij ook adviseren waar twee nachten , waar 1?

groetjes susan

• silfar

dag hans

ben je inmiddels weer terug van je trip naar laos?

ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en bevindingen en hoor graag meer over wat te bezoeken, guesthouses enz

groetjes susan

• Hans

Hallo Susan

We zijn inderdaad weer terug uit Laos en hebben er een geweldige tijd gehad. We zijn ook weer bij d Australische vrouw geweest. Ze heeft echter géén accomodatie meer. Maar wel de beste keuken en sfeer van Luang prabang. We hebben dus geslapen bij een ander guesthouse en wel bij “TT firsthouse”

Dit is een heel mooi guesthouse met mooie koloniale houten vloeren en is brand schoon.Bovendien vlak bij alles wat je wilt zien en toch in een heel mooie rustig straatje zonder verkeer.

De “trekking” die jij wilt gaan doen hebben we ook weer gedaan. Het is een hele mooie dagbesteding ( zeker met kleine kinderen ) en kunt zeer goed overnachten in Mueng Ngoi .Plaats genoeg.

Maar ook in het betreffende dorpje verderop, kun je overnachten.Dit is echter nog steeds behoorlijk authentiek en de accommodatie is er ook nog steeds erg basic.Het dorpje heet overigens Bana.

Nou Susan ik ben jaloers op jou. Jij gaat een super tijd tegemoet. Laos is echt geweldig!!

Groet en heel veel plezier daar. Hans

• silfar

hoi hans

bedankt voor je berichtje

momenteel zitten we tussen 2 opties en komen er niet goed uit, misschien kun jij raad geven:

1 van luang prabang naar muang ngoi, 3 nachten hier en van uit hier met boot naar nongkiau en verder met bus naar luang namtha voor 3 nachten

2 van LP naar muang ngoi 2 nachten, dan met boot naar muang khua 1 of 2 nachten hier (ken jij deze omgeving, is die weer heel anders, ‘voegt’ dit wat toe? de bootreis lijkt me zo mooi en dan met bus verder en nog 2 of 3 nachten luang namtha

in muang ngoi willen we bij Penny overnachten

we willen een en ander graag vast leggen van te voren, geeft rust met de kids en zolang hebben we nou ook weer niet

maar t vooraf vast leggen valt niet mee in laos

hopelijk kun je me advies geven

we kijken erg uit naar de reis!

groeten susan

• Hans

Beste Susan om te beginnen moet ik je zeggen dat ik je niet kan vertellen of muang khua een meerwaarde is voor jullie reis. Eenvoudig omdat ik het gebied niet ken. Wel kan ik optie 1 aanbevelen. Ik heb nog even terug gelezen in deze rubriek.ik zag dat je met 4 relatief jonge kinderen gaat. Is een dagje vang vieng dan niet erg leuk.ik neem aan dat je weet wat dat is.je kan er leuke dingen doen de kids. Kanoën ratten tuben etc. Verder is de trip LP nong kiaw mueng ngoi en daarna naar luang nam ta ,echt een geweldige trip. Ik snap dat je zekerheden wilt inbouwen i.v.m. De kids,maar van te voren boeken is echt niet nodig.ook niet als je 4 kinderen bij hebt. Het is 3 jaar geleden toen ik voor het laatst in Laos was.in die 3 jaar is er veel gebeurd wat betreft guesthouses en degelijke.Dat maakt het voor jullie echt een stuk gemakkelijker. Je hoeft je op jullie route echt geen zorgen te maken. je

kan je geheel overgeven aan het genieten van je vakantie en van elkaar. Goed onderdak en eten regelt zich moeiteloos . Heel veel plezier daar en laat eens weten hoe je het gehad hebt. Groet Hans.