Noorden van Laos

• Fr@nk

All,

wij zijn van plan om in Januari naar Laos te gaan (en daarna door naar Cambodja en Vietnam) en zijn nu de route aan het bekijken. Maar alle reisboeken die ik erop nasla hebben niet echt veel bijzonders te vertellen over de noordelijke provincies (Luang Namtha, Oudomxai en Phongsali). Heeft iemand andere inzichten als de reisgidsen, die het trouwens wel over de natuur tussen Muang Sing en Luang Namtha hebben. De regio is volgens de reisboeken ook slecht bereikbaar door slechte staat van de wegen. We gaan bij Huay Xai de grens over om de reis te beginnen, is het de moeite om het noorden te bezoeken?

• GoLaos.nl

Het noorden is zeer zeker de moeite waard. Ik vindt het zelfs het mooiste deel van Laos. Er is veel te zien en de natuur is wonderschoon. Op veel plaatsen duurt het reizen inderdaad lang. De wegen zijn op veel plaatsen niet zo heel slecht maar het is zeer bergachtig wat reizen langer laat duren.

Om antwoord te geven op je vraag of het de moeite is om het noorden te bezoeken: JA!

Als je meer tips wilt kun je me altijd even mailen.

• Fr@nk

Wij twijfelen nogal, we beginnen de reis Huay Xai en willen de boot naar Luang Prabang pakken. Is het makkelijker om eerst vanaf Huay Xai naar het noorden te gaan, of is dat net zo goed te doen vanuit Luang Prabang?

• GoLaos.nl

Ik zie de reactie nu pas. Als je nog tips wilt: mail gerust even en ik antwoord graag.

Gr,

Sander

http://www.golaos.nl