reisduur

• Bram

Hallo,

Op 17 juli vliegen we naar Pakse en vanaf daar willen we naar vientiane reizen. Vanaf Vientiane willen we nog verder in noord Laos reizen en we vliegen 12 augustus terug van Vientiane. Het is moeilijk voor ons om in te schatten hoe lang we ongeveer moeten rekenen voor bepaalde trajecten, vooral ook ivm met het regenseizoen.

Kan iemand aangeven hoe lang het ongeveer duurt om in deze periode met bus, trein of boot van Pakse naar Vientiane te reizen?

En van Bokeo naar Vientiane?

Bij voorbaat veel dank.

Bram

• Chang Noi

Zeer ruime vraag, dus moeilijk te beantwoorden.

Vanaf Pakse kun je met de nachtbus binnen 12uur reizen naar Vientiane.

Ik weer niet vanaf waar je naar Pakse vliegt maar zou het niet handiger zijn om gelijk naar Vientiane te vliegen als je voor de rest daar toch niks wilt doen?

En vanaf noord Laos kun je ook gewoon naar buiten Laos vliegen dus waarom eerst weer naar Vientiane?

Maakt mij niks uit hoor maar ik probeer altijd het heen-en-weer reizen te voorkomen.

In Laos kun je niet per trein reizen, wel per boot (noord Laos en zuid Laos) maar dat is een zeer langdurige bezigheid.

Chang Noi

• Bram

Beste Chanh Noi,

Dank voor de info!

Wij willen ook in zuid laos van alles doen en zien. Ik probeer in te schatten met hoe lang we ongeveer rekening moeten houden voor het reizen van pakse naar vientiane. Onderweg willen we nog d-tours maken een paar plaasten bekijken.

Weet je toevallig ook hoe lang de busreis (of bootreis) vanaf Huay Xai naar vientiane is?

groet,

bram

• Chang Noi

Sorry geen idee, nooit gedaan.

Ja zuid Laos is prachtig, met jungle, water vallen, temples en als er nog wat water in de Mekong zit ook een prachtig Si Phan Don.

Chang Noi