graag jullie advies

• @n

hallo …bij deze een nieuwe poging…misschien was “de kop van het onderwerp ” de vorige keer niet goed.

de hele maand oktober willen wij op eigen gelegenheid in Laos doorbrengen.

bij deze heb ik wat vragen

1) zijn de wegen dan goed begaanbaar ? is het dan nog regentijd ?

dit i.v.m. het maken van een grove planning.

2) wij zijn ruim 60+ , maar helaas niet in een goede wandelconditie voor trekkings…nu is mijn vraag als we minderhedendorpen willen bezoeken kan dit dan ook per minibus of jeeptrips daar ter plekke te boeken of zijn deze dorpen alleen met trekkings te bezichtigen?

3) de olifantentrip bij de Boloven zijn deze ook in begin oktober te boeken .

kan ik dit dan het beste vanuit Pakse regelen?

4 ) In Xiengkok schijnt er 1x per maand een grote lokale markt te zijn… weet iemand ook wanneer deze in oktober plaatsvindt. dit i.v.m. het daarom heen plannen.

alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

grtjs @n.

• Jordi

In oktober eindigt de regentijd. Dus het is nog niet helemaal voorbij als jullie daar zijn. Doorgaande wegen zijn goed berijdbaar, de binnenwegen zijn afhankelijk van de hoeveelheid neerslag.

Je kunt overal een auto met chauffeur huren.

De markten en ook de olifanten gaan in de regentijd gewoon door, er moet immers geld in t laatje komen!

• @n

hallo Jordi

Bedankt voor je advies…kan deze goed gebruiken.

Heb er helemaal zin in om lekker op ons gemak door Laos te reizen.

In februari en maart hebben we op ons gemak op de bonnefooi door het wonderschone Cambodja/Viëtnam gereisd, Onderweg kwamen we veel mensen tegen die erg enthousiast waren over Laos…vandaar dat we nu naar Laos willen.

Groetjes @n

• natalie

Laos is geweldig! Dus een goede keus. Wij vonden Laos nog leuker/mooier dan Vietnam en Cambodja (maar dit is natuurlijk persoonlijk), vooral omdat het nog authentieker is.

Wij hebben Laos met 2 kleine kinderen gedaan. Wij kunnen dus ook geen lange wandeltochten ondernemen. Wij hebben een tuktuk gehuurd in Luang Nam Tha en hebben op deze manier dorpen bezocht. Er is zelfs een mogelijkheid tot het huren van fietsen. Overal in Laos is vervoer te regelen. Het is een aanrader om te onderhandelen over de prijs. Vaak kun je heel wat afdingen. Om een idee te krijgen van een reisroute/ dingen om te doen, kun je onze website bezoeken www.mellefeije.web-log.nl. Als je specifieke vragen hebt, kun je deze via de site stellen. Ik beantwoord ze graag voor je.

Wij hebben Laos in september bezocht en totaal geen last gehad van regen. Het was extreem warm….

Als e nog advies nodig hebt, hoor ik het graag.

Veel plezier met de voorbereiding.

Groetjes, Natalie