Van Bangkok naar Noord Laos en Cambodja of andersom

• Bianca

Hallo,

wij zijn van plan om in november van Bangkok naar Noord-Laos en Cambodja te gaan in 3-4 weken.

Nu ben ik bezig met plannen, maar wat is wijsheid:

- van Bangkok vliegen naar Phonm Penh en eerst Cambodja te bezoeken en dan doorvliegen naar Vientiane

- of van Bangkok via Chiang Rai naar Noord-Laos en van Vientiane veligen naar Cambodja

Ik had gehoord dat Laos echt super mooi is qua natuur, rijker is dan Cambodja. In Cambodja je nog veel geconfronteert wordt met geschiedenis, maar wel hoogtepunt Angkor Watt.

Stel dat wij vliegen van Bangkok naar Phonm Penh, kan ik bij aankomst op de luchthaven van Phonm Penh mijn visum kopen? En geldt dat hetzelfde als ik vlieg van Siem Raep naar Vientiane voor het visum van Laos.

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven!

Alvast bedankt,

groeten, Bianca

• Coen

Hoi,

Wij zijn in feb. van Bangkok naar chiang rai gevlogen met airasia. Eenvoudig te boeken via www.airasia.com.

Vanuit chiang rai met een busje naar chiang khong(2 uur). Daar de rivier oversteken naar Laos en een visum (30dollar) regelen.

Ik zou iig meer tijd doorbrengen in Laos dan Cambodja.

Gr. Coen

• natalie

Laos is een geweldig land. Laos sprak ons meer aan omdat het authentieker is. Maar Cambodja is ook geweldig. Je krijgt inderdaad nog heel wat mee van de geschiedenis, maar dat is ‘leuk’ om mee te maken. Het hoort bij het land. Laos is primitiever, buiten de standaard routes wat lastiger te bereizen.

Wij zijn evenals coen naar Chang Rai gevlogen en vandaaruit de grens met Laos overgegaan. Rond getrokken door het noorden. Vanuit Vientiane gevlogen naar Pakse in Zuid Laos. Het zuiden is ook zeker de moeite waard. Maar als je noord en zuid wil doen heb je zeker 4 weken nodig (eigenlijk nog meer omdat je toch al keuzes moet maken in 4 weken). Met de bus zijn wij vanuit Zuid-Laos Cambodja ingegaan. Dus ik weet niet of je een visum op de luchthaven kan kopen. Ik neem aan van wel. Maar de reisgids vermeldt dit vast wel.

Als je nog vragen hebt, kun je ze via mijn website stellen (www.mellefeije.weblog.nl)

Veel plezier met de voorbereiding