Wij hebben Luang Nam Tha ook aangedaan. Een klein gezellig dorp dat in een prachtige omgeving ligt. Wat mij betreft een mooie omgeving. Je kunt hier wandelen, mountainbiken maar ook met een tuktuk + gids op bezoek bij dorpen. Luang Nam Tha is minder toeristisch waardoor het mij ook meer trekt. Je kunt dorpen bezoeken waar zelden een toerist is geweest.Wat mij betreft is dit evenals het oosten van Laos een van de mooiste gebieden van Laos.
Luang Prabang is ook mooi, maar toeristisch. Vele tempels, gezellige eettentjes. Vanuit Luang Prabang kun je naar mijn mening minder mooie trekkings doen.
Ik zou zeker Luang Nam Tha in het programma opnemen. Als je vanuit Luang Nam Tha naar het noorden/oosgten reist, kom je door een prachtig berggebied waar je vele kleine dorpjes ziet waar de tijd stil lijkt te hebben gestaan. Kinderen die spelen met een fietsband en stok (zoals dat bij ons vroeger ook was).
Als je 4 weken de tijd hebt, zou ik voor alleen Laos kiezen. Dan kun je heel Laos aandoen. Wil je perse naar Cambodja. Dan zou het een optie zijn om vanuit Vientiane te vliegen naar Pakse (zuid laos) of de nachtbus te nemen. Vanuit het zuiden kun je de grens naar Cambodja over.
Als je zowel zuid als noord Laos wil bezoeken en ook nog Cambodja dan heb je inderdaad een druk programma.
Als je nog vragen hebt, laat dan even een berichtje achter op mijn weblog www.mellefeije.web-log.nl
Veel plezier met de voorbereidingen. Het wordt zeker een geweldige reis.
Gr. Natalie