Ik vind zelf Laos een heel bijzonder land, vooral buiten de bekende steden als Luang Prabang, Vang Vieng en Vientiane. De omgeving van Luang Nam Tha is een verkenning waard, maar ook het oosten en zuiden zijn schitterende gebieden qua natuur. Leuk om met een brommertje op verkenning uit te gaan.
Luang Prabang kent ook veel tempels. We hebben diverse monikken ontmoet waar we mee gesproken hebben over hun way of live. Het is een heel leuk dorp om te relaxen. Heel Laos is relaxed trouwens.
Persoonlijk vond ik Laos leuker dan Cambodja. Wat ik jammer vind is dat ik oost Cambodja heb gemist. Ik denk dat de natuur daar heel mooi is. Kep in Cambodja is een aanrader. Leuk om te relaxen, wat van de omgeving te zien en naar kleine eilandjes te varen. Kep lodge is een aanrader om te verblijven.
Wat betreft Angkor Wat. Het is een gigantisch complex. Wij hebben alleen de bekende tempels bezocht. Maar dit is zeker een aanrader. Neem een gids mee. Wij hadden een hele goede die heel veel kon vertellen. Het is reuze interessant. Zonder gids struin je maar wat rond. In overleg met de gids hebben wij bepaald welke tempels we willen bezoeken. Wij zijn 1 hele dag geweest en vonden dat ruim voldoende. Siem Reap is erg gezellig om te verblijven.
Ga zeker ook naar de PP.
Persoonlijk zou ik vier weken uittrekken voor Laos, en dan PP, Angkor Wat en evt. de kust bezoeken.
Onze route kun je nalezen op www.mellefeije.web-log.nl. Als je verder vragen hebt, kun je daar ook een bericht achter laten.