Vlucht Bangkok - Luang Prabang

• Fleur

Hallo allemaal,

Over een maand vlieg ik vanaf Amsterdam naar Bangkok (China Airlines) en direct door naar Luang Prabang in Laos met Bangkok Airways. Mijn vraag is hoe het gaat met mijn bagage? Kan ik dit in Amsterdam al laten doorlabelen ivm met verschillende vliegmaatschappijen? Ik heb een overstaptijd van 5 uur, is dit voldoende (Hoe groot is de luchthaven van Bangkok/ afstanden terminals)?

En kan iemand me vertellen hoe het gaat met het visum? Heb ik ook een visum nodig voor thailand als ik de luchthaven niet verlaat? Hetzelfde geldt als ik terugvlieg vanuit Laos…

Bedankt alvast!

Groetjes Fleur

• Simone

Hoi Fleur,

Ik ben eind april via bangkok naar Vientiane gevlogen. M'n bagage werd doorgelabeld, check dit voor de zekerheid nog even op Schiphol als je incheckt maar ik denk dat het geen probleem is. Ik moest 3 uur wachten op Bangkok en de afstanden zijn daar prima hoor. Je hebt geen visum voor Thailand nodig als je maar niet door de douane gaat. Gewoon richting transfer gedeelte gaan komt 't allemaal goed.

Als je nog vragen hebt hoor ik 't wel!

Groetjes Simone

• Fleur

Bedankt voor je berichtje.

Maar had jij je tickets bij één vliegmaatschappij gekocht? Ik had namelijk gehoord dat als je met verschillende maatschappijen vliegt, je bagage niet doorgelabeld kan worden… En dan zou je dus door de douane moeten…

• Simone

Hoi Fleur,

Nee ik vloog met China airlines naar Bangkok en daarna met Lao Airlines naar Vientiane. Ik had m'n tickets wel via een reisbureau gekocht misschien is dat wel

ietsje anders, maar ik zou het als ik jou was op Schiphol aangeven dan moet 't volgens mij goedkomen. Er zijn gewoon afspraken tussen verschillende vlieg maatschappijen over doorlabeling…

Fijne vakantie alvast :-)

Groetjes

• Gaby

De nieuwe luchthaven in Bangkok is heel groot; echter 5 uur is meer dan voldoende.