Vlucht Bangkok - Luang Prabang

• Fleur

Hallo allemaal,

Over een maand vlieg ik vanaf Amsterdam naar Bangkok (China Airlines) en direct door naar Luang Prabang in Laos met Bangkok Airways. Mijn vraag is hoe het gaat met mijn bagage? Kan ik dit in Amsterdam al laten doorlabelen ivm met verschillende vliegmaatschappijen? Ik heb een overstaptijd van 5 uur, is dit voldoende (Hoe groot is de luchthaven van Bangkok/ afstanden terminals)?

En kan iemand me vertellen hoe het gaat met het visum? Heb ik ook een visum nodig voor thailand als ik de luchthaven niet verlaat? Hetzelfde geldt als ik terugvlieg vanuit Laos…

Bedankt alvast!

Groetjes Fleur

• Simone

Hoi Fleur,

Ik ben eind april via bangkok naar Vientiane gevlogen. M'n bagage werd doorgelabeld, check dit voor de zekerheid nog even op Schiphol als je incheckt maar ik denk dat het geen probleem is. Ik moest 3 uur wachten op Bangkok en de afstanden zijn daar prima hoor. Je hebt geen visum voor Thailand nodig als je maar niet door de douane gaat. Gewoon richting transfer gedeelte gaan komt 't allemaal goed.

Als je nog vragen hebt hoor ik 't wel!

Groetjes Simone

• Fleur

Bedankt voor je berichtje.

Maar had jij je tickets bij één vliegmaatschappij gekocht? Ik had namelijk gehoord dat als je met verschillende maatschappijen vliegt, je bagage niet doorgelabeld kan worden… En dan zou je dus door de douane moeten…

• Simone

Hoi Fleur,

Nee ik vloog met China airlines naar Bangkok en daarna met Lao Airlines naar Vientiane. Ik had m'n tickets wel via een reisbureau gekocht misschien is dat wel

ietsje anders, maar ik zou het als ik jou was op Schiphol aangeven dan moet 't volgens mij goedkomen. Er zijn gewoon afspraken tussen verschillende vlieg maatschappijen over doorlabeling…

Fijne vakantie alvast :-)

Groetjes

• Gaby

De nieuwe luchthaven in Bangkok is heel groot; echter 5 uur is meer dan voldoende.

Vermits je met verschillende maatschappijen vliegt; gaat je bagage slechts tot Bangkok. Daar in ontvangst nemen, langs de douane en eventjes ‘uit’ en dadelijk terug ‘in’ om terug in te checken mèt bagage voor de vlucht naar Laos.

De verschilende terminals/hallen (vertrek/aankomst) zijn verbonden door gangen en liften; men moet dus niet buiten het gebouw. Soms is het behoorlijk ver gaan.

Voor Thailand is geen visum nodig als men tot max 30 dagen in het land blijft. Vanaf 31 dagen is een visum verplicht. Wel opletten als men lang in een ander land verblijft en op het einde terug in Bangkok vertrekt. Als die periode de 30 dagen voorbij is; heeft men wel een visum nodig voor Thailand; de douane weet immers niet dat men maar 1 dag in het land was ! Visum Laos op de luchthaven bij aankomst in Luang Prabang (goedkoper dan hier bij de ambassade).

Prettige reis nog

• Fleur

Ik ben inmiddels alweer terug van een fantastische reis! Met China Airlines en Bangkok Airways werd mijn bagage vanaf Amsterdam keurig doorgelabeld, dus kon ik in Bangkok prima overstappen en kwam mijn rugzak in Laos netjes op de band terecht. Terug met Air Asia en China Airlines was het zoals Gaby zei: door de douane, tas ophalen en opnieuw inchecken! Verliep prima!

Thnx voor de berichtjes!