baggage bij overstap Bankok --> Vientiane

• Simone

Hoi,

Eind april vlieg ik naar Laos. Ik heb er al heel veel zin in. ‘t is de eerste keer dat ik reis in m’n uppie. Nu vraag ik mij af… als ik moet overstappen op Bankok moet ik dan mijn bagage ophalen en opnieuw inchecken, of gaat die automatisch naar het volgende vliegtuig?

Groetjes Simone

• Jos J.

Hoi Simone,

Als je bij het inchecken in Nederland duidelijk zegt, dat je transit vliegt naar Vientiane (code VTE op je label) hoef je in Bangkok niet opnieuw in te checken en te betalen. Je blijft dan achter de douane en je koffer komt vanzelf in het juiste toestel. Ik kom regelmatig in Laos en alleen de eerste keer ging het niet goed, omdat de medewerkerster bij de incheckbalie bleef volhouden dat transit niet mogelijk was. Ze dacht, dat Laos een provincie van Thailand was. De overige keren ben ik daar niet meer ingetrapt. In Vientiane heb je daar geen last van, omdat ze daar heel goed weten, dat Amsterdam in Nederland ligt.

Succes en veel plezier.

Jos J.

• Simone

Hoi,

Dank je wel voor je reactie, ik ga er op letten bij het inchecken!

Terug vlieg ik vanaf HCM in Vietnam en dan ook weer overstap in

Bankok, zal 't dan ook in de gaten houden.

Groetjes

• Ramrod

Ik zou er maar niet vanuit gaan dat het zo makkelijk gaat ,het hangt sterk af met welke maatschappij je vanaf Schiphol vliegt ,en of je je ticket bij 2 verschillende maatschappijen hebt gekocht . Als je met KLm of zo naar Bangkok vliegt en zelf bij (voorbeeld) Air Asia een ticket het geboekt voor Bangkok -Laos zal er niet vanaf Schiphol worden door gelabeld, een ander verhaal is het als je bij 1 maatschappij je ticket Amsterdam Laos hebt geboekt met een overstap in Bangkok dan zal je bagage wel worden door gelabeld.

• Simone

Hai,

Ik heb m'n ticket bij reisbureau gekocht dus dan zou ik bijna verwachten dat de overstap dan waarschijnlijk

wel geregeld is……

Ik ga ‘t anders bij ’t reisbureau nog wel even navragen…..

Groetjes Simone

• Jos J.

Wij vliegen altijd met EVA Air van Amsterdam naar Bangkok en met Thai Airways van Bangkok naar Vientiane en boeken deze tickets via internet. Op de allereerste keer na gaat het doorlabelen prima.

• Ramrod

Ja als je met Thai en EVA vliegt wordt het wel door gelabeld

• Simone

Ik vlieg met China airlines en Lao Aviation of iets dergelijks ;)

• Ramrod

Als die een soort van samenwerkings verband met elkaar hebben zal je bagage wel worden door gelabeld , is die er niet dan wordt het lastig maar inderdaad als je je ticket bij een reis buro hebt gekocht moeten hun je kunnen vertellen hoe of wat .