Regenseizoen?

• Stefanie

Heeft iemand ervaring met reizen tijdens het regenseizoen (half mei-half sept) in Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja? Ik lees verschillende berichten op sites, soms wordt het reizen als niet te doen beschreven, andere mensen spreken van een paar buien in de middag..

Alvast bedankt!

• Tiger Trail

Dag Stefanie,

Reizen is absoluut te doen, mits je op de gangbare paden blijft. Als je jungle hikes met al je bagage maakt kan het lastig zijn. Maar enkele regendagen daargelaten valt er over het algemeen inderdaad alleen aan het einde van de middag een stevige bui.

Succes met plannen

Adriaan

www.laos-avonturen.nl

• lianne

Ik sluit me aan bij bovenstaande tekst. Wij hebben gereisd in juni-juli-augustus in Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en meer dan een paar buitjes en soms een dagje miezerweer kwamen we niet.

Dus laat je vooral niet weerhouden om niet te gaan!

Lianne

Bosch Vertrekt

• Marian

Wij zijn in 2008 in juli/augustus in Vietnam geweest en hebben over het algemeen weinig last gehad van de regen. Daarbij moet ik wel zeggen dat we wel wat problemen hebben gehad in het Noorden (bij Sapa) vanwege aardverschuivingen door extreme regenval, en dat is in de weken daarna nog veel erger geweest. Wees er op voorbereid dat je soms (met name in afgelegen gebieden) je programma zult moeten aanpassen of bepaalde onderdelen moet overslaan. Maar als je die flexibiliteit hebt, is het verder geen probleem. Ik zou leiver niet in het regenseizoen gaan, maar i.v.m. de zomervakantie heb je weinig keuze, dus …

• GoLaos.nl

Zoals Tiger Trail post is het wel te doen. Ik heb ook een stukje regenseizoen meegepikt laatste keer en ik vond het meevallen. Een paar dagen heeft het veel geregend maar vaak niet al te lang. En het heeft ook wel weer iets.