Laos-Vietnam-Cambodja in 6 weken?

• Stefanie

Komende zomer ben ik van plan om te gaan reizen door zuid-oost-azie en Australie. Ik zou oorspronkelijk vijf maanden gaan waarvan de helft in Azie. Mijn plan was via het noorden van Laos naar het noorden van Vietnam, dan via noord naar zuid en eindigen in Cambodja. Door wat tegenvallers op studiegebied heb ik nu slechts drie maanden de tijd, dat betekent 6 weken voor Laos-Vietnam-Cambodja. Ik wil mijn plannen liever niet aanpassen, maar vraag mij wel af of dit niet te weinig tijd is? Ik wil mijn reis uiteraard niet te gehaast doorbrengen..

Alvast bedankt voor het advies!

Stefanie

• Ramrod

Ben zelf in Vietnam en Cambodja geweest , ik zou voor Vietnam 3 weken uit trekken en zeker het Noorden Hanoi ,Sapa, Halong Bay,Tam Coc bezoeken ,Cambodja kan je redelijk in 2 weken doen Phnom Penh,Siem Reap Kampot en Kep.Ligt er ook een beetje aan wat je wil gaan zien/doen .

Laos geen ervaring mee .

Vliegen naar Bangkok is vaak het goedkoopst .en dan met een Lowcost airline door naar of Vietnam of Cambodja.Van uit Kuala Lumpur kan je met AirAsia naar laos.

Willem

• Elies

Hoi Stefanie,

Het is te doen volgens mij, maar is wel wat krap. Probeer vooruit wat te plannen, zoals vliegtickets. Dit scheelt je een hoop tijd.

Ik zou beginnen in Cambodja, je kunt hier makkelijk komen met lowbudget airlines. Via het zuiden de grens over bij Vietnam. Dan naar het noorden afreizen. Ik weet niet of de grens in het noorden open is, maar anders daar de grens over bij Laos, zoniet dan halverwege de grens over bij laos (is een lange reisdag heb ik gehoord). Dan via bangkok weer terug naar huis.

Ik zou dus de reis andersom maken omdat ik Laos mooi en rustig/ontspannen vond, maar dat is persoonlijk!

In Vietnam kun je veel nachtbussen/treinen nemen. Scheelt heel veel tijd.

Ruim 2 weken Vietnam, kleine 2 weken Cambodja, rest in Laos.

Veel plezier!

groeten Elizabeth

www.elizabeth-ontheroad.nl

• natalie

In deze periode krijg je vanalles een beetje te zien. Mijn voorkeur zou zijn Loas en Cambodja of Vietnam en Cambodja te combineren. In deze landen is zoveel te zien en doen. Maar wil je alleen de hoogtepunten van de drie landen zien dan is het mogelijk, maar je bent wel veel aan het reizen.

Wij hebben gevlogen op BKK, dan met Airasia naar Changrai. de grens naar Loas over. Laos van noord naar zuid, overland naar Cambodja en dan Vietnam van Noord naar Zuid (vanuit cambodja naar noord vietnam gevlogen). Vanuit zuid vietnam met airasia terug naar BKK.

Wij zijn drie maanden geweest en hebben nog niet alles van alle landen gezien. Wij vonden 3 maanden nog te kort.

Heb je nog vragen, stel ze gerust.

Alle drie de landen zijn fantastisch. Fijne reis.

Gr. Natalie

www.mellefeije.web-log.nl

• andré

Hoi Stefanie,

Leuke landen, maar wel “zonde” om dit op z'n Japans te willen bezoeken! Het is zoiets als Frankrijk, Spanje en Italie te willen bezoeken in jouw tijdspanne. Blijft dan ook beperkt tot heel veel gehaast reizen en deze landen achter het glas van het transportmiddel te bekijken. In elk van deze landen kan je met gemak vier weken rondtoeren zonder je te vervelen en sterker nog een betere indruk op te doen van wat daar leeft en is te zien. Pik er een (Vietnam), hooguit twee (Laos, Cambodja) uit en je beleeft je trip veel intenser!

Suc6

André