Laotiaanse mensen in Nederland

• GoLaos.NL

Ik ben erg benieuwd of hier Laotianen actief zijn of dat er mensen zijn die Laotiaanse mensen kennen? Ik al eens wat gezocht maar kon er niets over vinden. Een Laotiaanse restaurant heb ik ook niet kunnen vinden in Nederland of België. Iemand die meer weet over bovenstaande?

Ik ken 1 man die getrouwd is met een Laotiaanse vrouw en dat is het.

Groeten!

• Jos J.

Hallo GoLaos.NL,

Ik ken in Nederland wel enkele Laotianen. Ik woon zelf samen met een Laotiaanse. Wat wil je precies weten?

Laotiaanse restaurants zijn er bij mijn weten niet in Nederland.

• dsm

Hallo Golaos.NL,

Uiteraard zijn hier laotianen actief

Ikzelf heb een Laotiaanse vriendin en familie van haar ( 2 nichtjes) werken hier normaal.

Niet in een restaurant en ik zou ook geen Laotiaans restaurant weten.

Als je iets meer wilt weten vraag maar raak.

groeten dsm

• Sander

Leuk dat er na best wel wat tijd 2 reacties zijn gekomen!

Wat ik wil weten, niet echt iets specifieks maar ik vroeg het me erg af. Ik ben zelf een beetje actief geworden voor een stichting die zich inzet voor het Khongdistrict in het zuiden van Laos (www.helplaos.nl) en werd erg benieuwd naar de aantallen Laotianen e.d. in Nederland. Ik heb het vermoeden dat het er erg weinig zijn. We zijn ook met een website over Laos bezig (www.golaos.nl), die is naar verwachting over een paar weken klaar.

Jammer dat er geen Laotiaanse restaurants zijn in Nederland. Dat leek me erg leuk.

Bedankt voor jullie reacties!

• dsm

Hallo Sander,

Wat ik van een nichtje heb gehoord is, dat er niet veel meer dan 6 vrouwen in Nederland zijn, die met een nederlander getrouwd zijn. ( 2 jaar geleden).

Wel wonen er veel Laotianen in België. Waarom zou ik niet weten. Uiteindelijk was het vroeger een Franse kolonie.

groeten dsm

• sonboen

als er hier maar 6 laotianen zijn ken ik er al vier van

nee er zijn er echt veel meer

heb ooit ergens gelezen (bij buitenlandse zken of zo)

dat het gaat om zo'n 200 mensen.

probeer eens een Isaan restaurant

maar de echte sep lao smaak krijg je echt niet hier

met al dat fabrieksvlees, ik heb daar geen diepvrieskip gezien hoor.

of ga eens eten in de tempel.

• Sander

Bedankt voor je reactie Sonboen!

200 mensen, een behoorlijk groepje dus. Ik ga eens zoeken naar een Isaan restaurant. In Laos zie je inderdaad weinig diepvrieskippen, maar zo ongeveer de grootste kippenslachters zitten wel in Thailans, Isaan.

De tempel ken ik niet maar wie weet vindt ik die nog eens.

Bedankt!

• GoLaos.nl

Inmiddels heb ik (Sander) gesproken met diverse mensen uit Laos die in Nederland wonen. Erg leuk. Een echt Laotiaans restaurant heb ik nog niet gevonden maar wie weet komt dat nog eens.

• boonloth

Hallo,

Ook ik heb mijn hart aan Laos verloren. Tijdens een rondreis door Azie. Mijn plan was om een maand te blijven.. maare en maand werd een jaar. Sindsdien ga ik minstens 2 keer per jaar naar Laos. Volgende week weer! yeah!

Ik ben van plan om binnen enkele jaren te emigreren en met het oog hierop wil ik graag beter Laotiaans leren praten.

Er is wel een basis maar mocht iemand tips hebben mbt online studie materiaal oid. Heel graag! Mocht je iemand weten die me les zou kunnen geven. nog veel beter.!

Groet, Ait

• Rich&Nut

Mijn vrouw, Laotiaanse, 26 jaar is ook op zoek naar andere Laotianen in NL, ik ben dus erg benieuwd waar jullie allemaal uithangen hier in NL..haha

groetjes van ons