Hallo Gianni,
In eerste instantie hadden we vooraf Villa Sissavad gereserveerd, voor 15$ per kamer per nacht. Maar dat viel ontzettend tegen. Foute buurt, met weinig tot geen restaurants, en overal ver vandaar. Het guesthouse zelf was onderkomen en niet wat we ervan verwachtten.
Toen zijn we met de tuktuk op pad gegaan. Bij Villa Manoly een kijkje genomen, onderhandelt en overgehuist. (25 $ per kamer per nacht) Villa Manoly staat in een nette buurt, de kamers zijn ook OK. Het enige nadeel wat ik kan bedenken dat ontbijt niet inclusief is, en dat het ontbijt zeer eenvoudig is voor wat je er betaalt.
Maar het ligt vlak langs de Mekong en daar zijn weer genoeg restaurantjes. Ik vond de mensen bij Villa Manoly ook erg aardig. Er werkt een hele aardige jongeman. Hij heeft een spraakgebrek en daarom komt hij soms wat simpel over maar dat is ie niet.
Wij vonden de mensen in Laos erg aardig. Nergens het gevoel gehad dat we genept werden. Wel moet je oppassen in Houay Xai als je Laos net binnenkomt (als jullie die route tenminste ook nemen). Bij BAP guesthouse kregen we de slechtste wisselkoers ooit. Maarja, je komt dan net een land binnen, er zijn daar geen pinautomaten. Dus dan heb je dat niet meteen in de gaten.
In Vang Vieng moesten we erg zoeken voordat we een goed adres hadden. Eerst een nachtje behelpen, maar daarna genieten. In Laos hadden we adressen vooraf gereserveerd, en juist die accomodaties vielen tegen. De guesthouses die we niet gereserveerd hadden en waar we gewoon tegenaan liepen bleken de meest geschikte. Ik zou dus vooraf niet meer reserveren maar gewoon ter plekke bepalen waar je slaapt.