geld

• kooi

wat moet ik meenemen naar laos dolars of euros ?. ik wil alleen cash geld meenemen

• tino

Is pinnen ook nog een optie? In vientiane en LP kun je ook kipjes uit de automaat halen. Anders maakt het niet uit wat je mee neemt, dollars, Bahts of Euro's

• kooi

ja tin maar ik heb begrepen dat je maar een kleine hoeveelheid kan pinnen en dat je dan voor iedere pin transactie de bank in laos moet betalen en daarnaast betaal ik bij de rabobank ook kosten ( ik dacht 2.25 per keer) om te pinnen want ik heb alleen maar een europas .

Is deze informatie juist van dat pinnen

gr jan

• tino

Het klopt inderdaad wel dat je maar beperkt kunt pinnen daar(60-70 euro dacht ik). Ik zou de grote uitgaven zoals hotels en tours betalen met dollars of euro's. Voor souvenirs en eten/drinken zou ik dan Kips gaan pinnen.

• Michelle4

Je kunt bij de ANZ bank in Vientiane langs de MEKONG pinnen. 2.000.000 KIP per keer. Met een pinpas kunnen de meesten 3x pinnen.

Kosten 20.000 KIP voor de AZN en euro 2,25 voor de NL bank.

Koers 1 euro 12.460

Gezien het prijspeil in Laos kom je met 6 miljoen KIP een aardig eindje.

Bij andere atm's is het maximum 700.000 KIP. Kosten 20.000 KIP en EURO 2,25

Als je geen usd hebt is het zinloos en koersverliesgevend om euro's > usd om te wisselen.

Ik betaal in Laos alles met KIP, die ik pin bij de AZN. Je krijgt een vette stapel en voel je ineens erg rijk.

• Joop

Inderdaad 2x wisselen is ook duur, dus pinkosten zijn niet overdreven. Travel checks waren duurder in wisselen.

Uit ATM komen ook al papieren van 50.000 kip, dus bundel wordt kleiner.

Credit cards goed gebruiken voor hotel betalingen.