visum laos vanaf cambodja overland

• paul van hek

We gaan na 1 maand cambodja straks overland naar Loas via Stun Treng naar het Noorden de grens over Laos binnen. Kunnen we aan de grens van Laos een visum krijgen (kosten? pasfoto nodig?) of moeten we dit eerder al regelen (Phnom Phen?)?

Tweede vraag, heeft er iemand ervaring met langer dan 30 dagen in Laos verblijven en wat gebeurd er dan? Boete? Omvang?

Bedankt alvast

Paul

• Jesse en Fieke

Hoi Paul,

Wij gaan in januari ook deze oversteek maken en zitten dus met dezelfde vraag.

Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het niet mogelijk is om een visum te regelen aan de grens met Laos bij de 4000 eilandjes.

Het schijnt wel mogelijk te zijn ( en dus aan te raden) om dit in Phnom penh te regelen voor 15 dagen

Veel plezier!

Op vraag 2 heb ik geen antwoord.

Groetjes

Jesse en Fieke

• paul van hek

Hoi,

Wij hebben inmiddels begrepen dat je inderdaad in Phnom Phen visum voor Laos moet regelen. Kost iets van 3 dagen maar is er wel gewoon een van 30 dagen

Leuk dat jullie ook reizen door Cambodja en Laos

Paul

• Joop

Als er in Cambodia een ambasade is, kun je het daar regelen, maar je moet dan wel twee keer terug naar de ambasade.

In Bangkok kan het ook.

Maar aan de grens kan het ook. Pasfoto en $ 35,– nodig, gepast is wel handig.

Ik ging in Pakse de grens over en daarna de eilanden, heerlijk gebied.

Vergeet de zoetwater dolfijnen in Cambodia niet.

• kooi

is het ook mogelijk om aan de grens bij cambodja ,bij stun treng een visum te krijgen voor cambodja wij gaan namelijk eerst naar laos en daarna door naar cambodja