Trein Bangkok-Vientiane

• Ilona

Hallo allemaal,

In januari gaan we o.a. naar Laos. Wij vliegen op Bangkok en vanuit hier

willen wij met de nachttrein naar Vientiane.

Ik heb al een handige site gevonden met tijden e.d.

(www.seat61.com/Laos.htm)

Nu staat er dat je in Nong Khai moet overstappen op de trein naar Thanaleng. Is dit makkelijk te doen? Sluit dit een beetje op elkaar aan?

Of is het makkelijker om gelijk in Nong Khai op een bus te stappen naar Vientiane?

En is het aan te raden van te voren via internet kaartjes te

regelen of kan dit ter plaatse?

Iemand ervaringen met deze treinreis?

Veel vragen dus… alle tips en trucs zijn zeer welkom! ;)

Alvast bedankt!

Groeten, Ilona

• Paul

Hai Ilona,

Heb de reis zelf gemaakt in Juli met de trein.

Heb zelf wel de dagtrein genomen, het nadeel hiervan is dat de trein maar tot Udon Thani gaat en dat je vanaf daar met de bus naar Nong Khai moet. De nacht trein gaat geloof ik wel tot de grens. Wij kwamen in ieder geval aan in Udon Thani waar we een tuk tuk chauffeur uit legden dat we de bus naar Nong Khai wilden. Uiteraard wilde hij ons met de auto of tuk tuk zelf brengen alleen was ons dat te duur. Na hem dat duidelijk gemaakt te hebben werden we door hem ergens bij een stalletje langs de weg afgezet waar een bus kaartje moesten kopen, tien min later kwam de bus. Een gewoon lokale bus, maar gewoon netjes alsof je in nederland in de bus zit en binnen een uur waren we in Nong Khai. De treintickets moet je een dag voor vertrek of als je de nachttrein neemt dezelfde dag zelf halen op het station in Bangkok. Op het station zijn aardige Thaise dames die je helpen weg wijs te worden op het station. Haal je de ticket via een tussen persoon heb je weinig keus van vertrek tijden en betaal je veel meer voor je ticket. In Nong Khai Hebben wij een netjes en goedkoop guesthouse genomen en de volgende ochtend met een tuk tuk naar de grens gegaan. Daar wijst alles zich vanzelf, Je koopt daar je visum aan de grens, betaal met US dollars!! En zorg dat je een pen bij je hebt voor de nodige papieren die je in moet vullen. Volgens mij was het 35 us dollar wat ik moest betalen. Als je eenmaal de grens over bent namen wij een taxi naar Vientiane. het wijst zich bij de grens allemaal vanzelf en kom je er niet uit dan zijn er genoeg mede reizigers die je graag uitleggen hoe het allemaal werkt.

Heb je meer vragen dan hoor ik het graag en kun je me mailen.

Veel plezier en succes in het prachtige Laos.

Groeten Paul

• Ilona

Hoi Paul,

Uit je verhaal op te maken, moet het allemaal gaan lukken!

Superbedankt voor je antwoord!!

Groeten, Ilona

• saskia

Hi Paul,

Weet je nog hoe lang de treinreis duurde? Ik zit ook te denken om de dagtrein te nemen.

Groetjes,

Saskia