Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met het uitstippelen van onze reis door ZO-Azie. Ik heb echter een vraagje over de grensovergang tussen Laos en Cambodja. Ik heb twee opties:

- Vliegen van Pakse naar Siem Raep met Lao Airlines. Maar als ik dit begin december wil doen dan is dit zo'n 70 a 80 euro p.p! Dat vind ik best duur, dus ik vraag me af of dat wel klopt. Als we voor deze optie kiezen, hoe zit het dan met je visum voor Cambodja? Kun je een visa on arrivel krijgen of moeten we het vooraf in Laos regelen (zo ja, waar??)

- We steken de grens over over land, bijv. bij Stung Treng. Vanaf hier willen we het liefste eerst richting Siem Raep. Weet iemand hoe we hier het makkelijkste kunnen komen en hoe lang je daar ongeveer over doet?? Wederom de vraag: hoe zit het met je visum als je over land de grens oversteekt van Laos naar Cambodja??

Indien het niet mogelijk is om ter plekke een visum te regelen en je dit dus vooraf moet doen ergens in Laos: weet iemand hoe lang dit duurt? En moet je de exacte datum dat je binnenkomt al weten?? Of staat er geen datum op je visum en wordt die er op gezet als je het land binnen komt?

Alvast bedankt!!!

Groet Karlijn