Wie o wie kan mij helpen?
Wij vertrekken in oktober naar Azie om vervolgens door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te reizen. Nu ben ik de route enigszins aan het uitstippelen, maar loop tegen een paar dingen aan en heb uiteindelijk heel veel vragen… Hopelijk heeft iemand hier ervaring met deze route en weet hij/zij raad!
Mijn route door Laos is voor alsnog als volgt:
- Vanuit Chiang Khong (Thailand) de grens oversteken naar Houay Xai.
- Daar willen we deelnemen aan de Gibbon Experience (3 dagen)
- Verder naar Luang Nam Tha (hoeveel dagen raden jullie aan?) - Luang Prabang (3 dagen genoeg/teveel?) - Vang Vieng (klopt het dat we daar niet te lang moeten blijven?) - Vientiane (4 dagen genoeg/teveel?)
- Van Vientiane willen we naar Savannakhet. Iemand tips hoe we dit stuk het beste kunnen bereizen?? Hoe lang zouden jullie in Savannakhet blijven?
- Van Savannakhet door naar de Tadlo watervallen.
- Vanuit daar reizen naar Pakse. Hier zouden we een jungle tocht willen doen. Heeft iemand tips? Is dit een leuke/goede plek voor een jungle tocht of kunnen we dat beter ergens anders doen (in Laos, of in Thailand, Cambodja of Vietnam).
- Vanuit Pakse willen we naar Cambodja. Ik heb begrepen dat dit overland kan (Si Phan Don –> Stung Treng) maar dat we ook kunnen vliegen van Pakse naar bijv. Siem Reap. Nu heb ik op de site van Lao Airlines zitten snuffelen en een enkeltje voor 2 personen kost al gauw meer dan 150 euro. Dat lijkt me nogal duur toch? We hebben namelijk al het eea geboekt via Airasia en dat is vele malen goedkoper! Kortom: Wat is wijsheid? Is de overgang goed te doen via het land? Zo ja, hoe lang doe je er ongeveer over?
Zoals jullie zien, heeeeeeeeeel veel vragen! Alvast bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie wat duidelijkheid kunnen geven in mijn chaos
Groet Karlijn