Visum Laos

• Gabrielle

Hallo allemaal.

Ik ben van plan om vanuit Bangkok naar Non Khai te reizen per trein. Hier wil ik de zo genaamde “friendship bridge” over steken naar Laos en door reizen naar Vientiane.

Nu is mijn vraag, of het mogelijk is ter plekke een visum te kopen voor Laos of dat dit al vooraf geregeld moet zijn.

Ik hoor graag van de ervaringsdeskundigen;)

Gr. Gabrielle

• Koffiedick

Ja hoor, het is mogelijk om daar bij de grens een visum aan te vragen, wel pasfoto en 35 (splinternieuwe) dollars meenemen.

• gianni

Is het simpel om vanaf de grens van Thailand naar Vientiane te komen? Ook met een kleine van 2?

Ik bedoel dus niet uren in een tjokvolle lokale bus maar bijv. een taxi ofzo?

Gr. Gianni

• etti

Koffiedick, waarom moeten dit spiksplinternieuwe dollarbiljetten zijn? Wat is er mis met gebruikte biljetten?

• Koffiedick

De banken nemen alleen bankbiljetten aan die er uit zien alsof ze gisteren gedrukt zijn.

Wat de motivatie van de banken is weet ik echt niet.

Biljetten worden echt stuk voor stuk gecontroleerd of er geen kleine scheurtjes in zitten, wellicht hebben ze smetvrees ofzo. ;)

• Tino

gianni Schreef:

——————————————————-

> Is het simpel om vanaf de grens van Thailand naar

> Vientiane te komen? Ook met een kleine van 2?

> Ik bedoel dus niet uren in een tjokvolle lokale

> bus maar bijv. een taxi ofzo?

>

>

> Gr. Gianni

Het makkelijkste met een kleine is denk ik om een rechtstreelse bus vanaf een plaats in Thailand te nemen naar Vientiane. Wij zijn afgelopen mei andersom gegaan. Vanaf Vientiane met een Vip bus via de grens naar Udon Thani. Vanaf daar gevlogen naar Bangkok. Dat was in totaal iets van 2,5 uur.

• ignace

Ja dat is simpel.

Er bieden zich betrouwbare lieden aan met minibusjes.