Luang Prabang -> Chiang Mai per Lao Airlines

• Rob1970

In november gaan we voor het eerst naar Laos. We hebben al heel wat landen gezien in Azië, dus we zijn zeer benieuwd :-).

We willen van Luang Prabang naar Chiang Mai reizen, en zagen dat er een vlucht met Lao Airlines gaat. Heeft iemand ervaring me deze maatschappij en is deze een beetje veilig/betrouwbaar?

De afstand lijkt ons nogal ver om per bus/minibus te doen, al mag er zeker een extra tussenstop richting Thailand zijn. Tips daarvoor zijn welkom en dank voor reacties.

• Judith

Volgens de Trotter is dit beslist niet de veiligste airlines ter wereld….

• tino

Je kunt het in 2 dagen redden per mini bus cq bus. Er gaan mini bussen van Luang Prabang naar de grens van Thailand.`(chang Kong). Vandaar kun je met de bus via Chiang Rai(witte tempel!) naar Chang Mai gaan.

• Gianni

Hallo,

Wij waren dit eigenlijk ook van plan en aangezien wij een kleine bij ons hebben van 1 1/2 is de lange bus reis geen optie.

Ik vind de prijs voor de korte vluchttijd wel exorbitant hoog.

Zijn er soms nog meer alternatieven??

Mvg Gianni

• Tino

Ligt eraan wat de verdere reisroute is. In principe zijn de opties vanuit Luang Prabang naar Chang Mai Boot, bus of vliegen. Vliegen is duur als je van het ene naar het andere land vliegt. Op het moment dat je bijvoorbeeld vanuit Vientiane de grens overgaat naar Udon Thani(busreis van 2,5 uur ofzo) kun je een binnenlandse vlucht nemen.

• barbara

Hi Rob,

Wij zijn 2 weken geleden van Savannaket naar Siem Reap gevlogen met Lao airlines. We zijn er nog…. Wij zaten in een klein vliegtuig, ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Het vliegtuig zag er van de buiten- en binnenkant goed en netjes uit.

Wij hebben verder veel met de bus gereisd maar ook dat is volgens mij niet altijd veilig. Sommige bussen zien er erg slecht uit (en dan heb ik het over VIP bussen).

succes met je keuze!

gr. Barbara

• Paul

Hai,

Ben zelf met mijn vriendin in aug van Luang Prabang naar Chiang Mai gevlogen met Laos Airlines. We hebben onze ticket via een reiswinkeltje in Luang Prabang geboekt voor 80 euro pp. De binnenlandse vluchten van Laos Airlines schijnen soms niet helemaal veilig te zijn al zijn er de afgelopen jaren geen ongelukken gebeurd. Maar dit is een internationale vlucht en die zijn veilig. Je vliegt in een tweemotorig propellor vliegtuig en het ziet er allemaal netjes en verzorgt uit. Ik heb me absoluut geen moment onveilig gevoeld. Als je wilt heb ik wel een foto voor je van het toestel waar we mee vlogen. Via internet zijn de tickets ook te boeken maar inderdaad duurder dan via een lokaal reis bureautje.

Voor meer vragen mail me.

Groeten Paul

• Viki

If information were sccoer, this would be a goooooal!

• Lakeisha

So true. Honesty and everything reocngzied.