Goed Guesthouse/hotel in Vang Vieng

• Ronald vliet

Beste laosgangers,

Kunnen jullie ons goede tips geven voor het gaan van Luang Prabang naar Vang Vieng ( Vip Bus) kosten hiervoor?

goede accommodatie in Vang Vieng ( liefst met zwembad ivm kids)

Reis naar Vientiane via Meer Ang nam Ngum? en dierentuin in Ban Keun ( of dit doen vanuit Vientiane?)

Goede accommodatie in Vientiane? waar vliegtickets boeken voor naar Siem Reap?

BVD voor de goede tips.

groetjes,

Ronald en Saskia

• Hansie

Beste Roland en Saskia

Ongeveer twee weken geleden was ik in Laos en dus ook in Vang vieng.Ik was daar samen met een vriend en hebben daar op de motor rond gereden.

Mijn vriend gaat rond de jaarwisseling terug naar laos met zijn gezin (vrouw en 2 kinderen) Omdat we toch in Vang Vieng waren ,hebben we research gedaan naar een geschikte locatie voor als hij daar in december komt ,met zijn kinderen.

Met wat moeite hebben toen twee locaties gevonden met een zwembad.Een bij een relatief sjiek hotel en een ander zwembad was in aanbouw en zou deze maand klaar zijn.Deze locatie heeft mijn vriend besproken omdat er allemaal prive hutten rond een mooi veld liggen .Een veld waar de kids kunnen spelen e.d..

Omdat ik zelf niet terug ga naar Laos, heb de namen van deze hotels niet onthouden.Maar als je wilt kan ik je wel in contact brengen met mijn vriend die ongetwijfeld nog wel meer tips voor je heeft.

Laat maar weten of je dat wilt.

Groeten Hans

• Ronald14

Beste Hans,

Graag zou ik die accommodatie willen weten naam? kan je me ook vertellen waar je de een dag slowboat reis van Houii Xay naar luang prabang kan boeken? geen speedboat!

We zoeken ook nog een leuke accommodatie voor in Vientiane ook m et zwembad en niet et duur

We horen graag van je

ronald en saskia

• paul van hek

Hoi,

Hans reageerde er al op. IK ben met hem door Laos getrokken en ga met mijn gezin dit in de winter doen (3 maanden Laos en Cambodja; kinderen zijn 7 en 10 jaar).

(1) Ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Wanneer gaan jullie?

(2) Ga je rond trekken? Vang Vieng is maar 1 ding en juist radicaal niet typisch Laos.

(3) Mooie bungalows met zwembad = Riverside Bungalows, www.hotelriversidebungalows.asia

Mail: reservations@hotelriverside bungalows.asia. Prijs is ergens tussen de 20 en 35 dollar per nacht

OK als je ons wat tips over “met kids in Laos” terug mailt?

Groeten

Paul, Ans, Sil en Freek

• paul

Heb zelf in Juli ook in riverside bungelows gezeten. Mooi resort met een zwembad. Heel aardige gastvrouw en een hele leuke plek met een geweldig uitzicht. Wij zaten in een bungalow met een twee persoons bed en ensuite badkamer en airco, met twee balkonnetjes en 30 meter van het zwembad. Het was inclusief American breakfast. Wij betaalden 23 dollar per nacht en absoluut meer dan waard.

• natalie

Ik heb zelf met mijn kinderen rond gereisd in o.m. Laos. Hierbij enkele hotels waar wij hebben geslapen. Wij hadden voor onze jongste een travel cot bij. Hierdoor hadden wij slechts drie bedden op een kamer nodig. Vaak wordt er een matras bijgelegd. Hieronder de prijzen die wij betaalden. Soms moet je onderhandelen.

Voor reisinfo kun je mijn weblog raadplegen: www.mellefeije.web-log.nl. Hierop vind je ons reisverslag van onze reis Laos, Cambodja en Vietnam. Als je vragen hebt, laat het me weten. Het zijn geweldige landen om met kinderen te reizen.

Hotels/guesthouses Laos

Vientiane

Villa Manoly

$ 20, exclusief ontbijt (ontbijt tegen betaling mogelijk)

3-persoonskamer

Zwembad aanwezig

Ligt 2 kilometer buiten het centrum

Vang Vieng

Elephant Crossing

400.000 kip, inclusief ontbijt

3 bedden op een kamer

Leuke, gezellige kamer. Speelgoed aanwezig.

Luang Prabang

Lao Wooden house

270000 kip, inclusief ontbijt

3 bedden op een kamer

Udomxai

Lithavixay guesthouse

$ 15, inclusief ontbijt

3 bedden op een ruime kamer

Nong Khiaw

Nong Kiau Riverside

www.nongkiau.com

270.000 kip, inclusief ontbijt

3 bedden per bungalow.

Mooi uitzicht over de rivier.

Pakse

Pakse hotel

www.paksehotel.com

270.000 kip, inclusief ontbijt

Ruime kamer met 2 x 2 persoonsbed

Don Khong , 4-duizend eilanden

Pon’s River guesthouse

2-persoonskamer, inclusief ontbijt (ongeveer $ 10).

• Marlee

I seacrehd a bunch of sites and this was the best.