laos in november

• laos2009

Hallo!

Ik loop met het “vervelende” plan ;) om in november 3 of 3.5 week naar Laos te gaan.

Is ‘t handiger om ’t ticket naar Laos op BKK airport te kopen of alvast hier?

Je betaald hier zo'n 280 euro voor dat stukje, maar wel de zekerheid van een vlucht.

En is Laos een makkelijk bereisbaar land, op de bonnefooi manier?

Wil eigenlijk 3 weken Laos doen met als afsluiter een aantal daagjes Bangkok!

Dus weet je een leuke route, let me know! Dagen in een bus zitten is niet echt mij ding dus als

't ook met interne vluchten kan…

• Michelle

Kijk even op laoair.com

boek je voor circa usd 150

• laos2009

ThnX Michelle, ik ga gelijk even kijken. Wat vond je zelf van Laos? Gr. Danny

• Michelle

Hoi Danny

De prijs die ik noemde is voor een enkele vlucht. Als je terugvliegt en boekt in Vientiane betaal je usd 125. Je kunt ook vanuit Pakse vliegen.

Ik zou met het kopen van tickets nog maar ff wachten. DE PRIJZEN STAAN ERG ONDER DRUK. Het toerisme is in ZO Azie min of meer in elkaar gestort.

Als je in het noorden wilt beginnen kun je van Vientiane > Luang Namtha vliegen. Deze vlucht gaat meen ik 4x per week en boek je ook bij Laoair. Die moet je wel een paar weken voor je vlucht boeken want die zit bijna altijd vol. Het zijn ook maar kleine vliegtuigjes. Vanaf LN kun je langzaam afzakken naar het zuiden.

Ja, en 3 weken is een leuke periode om Laos te bereizen. take your time.

• laos2009

Dag Michelle!

Krijg er nu al zin in';) 3 Weken is idd. een mooie periode, daarna nog ff relaxen in Bangkok!

Zal maar weer een creditcard gaan aanvragen en tzt tickets gaan bestellen.

Tickets van Vientiane naar Bangkok kun je ook wel terplekke kopen neem ik aan?

ThnX maar weer!

• Michelle

http://www.bmair.nl/

Hoi Danny!

Ik heb geen aandelen in bmair, maar ze hebben wel de voordeligste biedingen op BKK. Je kunt nu al voor 500 > BKK, mja dan moet je in mei gaan.

Je ticket Vientiane > BKK kun je t beste in Laos boeken, voor de zekerhied 1 dag van te voren. Want de vluchten zitten wel altijd vol, tot nu toe dan.

• Michelle

http://www.bmair.nl/Vliegtickets/Azie/Vliegtickets-Thailand-Bangkok.htm

je moet deze ff nemen

• laos2009

Hoi hoi!

Bedankt voor je antwoord maar weer! Lijkt me trouwens handiger om af te zakken naar Pakxe en vanaf daar een vlucht naar bkk te pakken.

Dus van noord naar zuid zeg maar, vorig jaar ook gedaan in Vietnam en dat beviel wel. Geen idee of Pakxe wat is maar ok ;)

Weet jij wat van de veranderde visum eisen van Thailand af btw? Hoorde dat ze wat veranderd hebben…

Doeg doeg.

• laos2009

Heb 't al gevonden! 2x aankomen in bkk is dan toch geen probleem?

"Kom je Thailand binnen via één van de landsgrenzen - vanuit Cambodja, Laos of Maleisië - krijg je nog maar een visum voor 15 dagen. Vertrek je vanaf een internationaal vliegveld naar Thailand, dan verandert er niets. Je ontvangt bij aankomst nog steeds een gratis visum dat geldig is voor 30 dagen.

Kom je over land Thailand binnen en wil je langer dan 15 dagen in Thailand blijven, kun je bij een kantoor van de Thaise immigratiedienst je visumverlenging aanvragen. Een visumverlenging kost 1900 Bath (+/- 40 euro)."

• Michelle

Waarom maak je je zo druk om een Thai visum. Ik neem aan dat je van ADAM > BKK > Vientiane vliegt. Dan komt Thailand nog steeds niet in beeld.

Pas als je van VT > BKK vliegt heb je voor een paar dgn in BKK een visum nodig, en die krijg je zonder probleem.

Nou t beste! Ik ga er ff een paar weken tussenuit voor de zaak naar Afrika.

Sterkte in je strijd voor alle voorbereidingen!