mobiel bellen in Laos.

• Laurens

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met mobiel bellen in Laos?

Werkt je Nederlandse abonnement (kpn in mijn geval) of kan je beter/ goedkoper een plaatselijke prepaid kaartje kopen?

En weet iemand hoe de internet faciliteiten zijn in Laos, zijn er internet cafeetjes?

Alvast bedankt voor de reacties.

• lianne

In heel Laos zijn internetcafe's. Niet zo absurd veel als in bv Thailand,maar ze zijn ruim vertegenwoordigd.

In Luang Prabang en Vientiane konden we redelijk snel en goedkoop internetten.

In Vang Vieng waren er ook genoeg internetcafe's maar om de een of andere reden was het daar overal 3x zo duur als elders in laos.

Omdat wij onze site ( www.boschgoesasia.web-log.nl) regelmatig bij wilden werken waren we nogal eens te vinden in deze internetcafe's.

Snelheid valt meestal wel mee, alleen het uploaden van beeldmateriaal naar de site duurde vaak wel erg lang.

Mobiel bellen hebben wij niet gedaan.

• Kampie

Toen ik in 2007 in Laos was lukte het mij alleen om mobiel te bellen als ik in de buurt van Thailand of Cambodja was. In het binnenland van Laos kon ik niet bellen.

Kampie

www.kampie.info

• Michelle

Sinds 2008 werkt ook mijn KPN abo in Laos maar de bereikbaarheid is niet overal even goed of is er in het geheel (nog) niet. Dat ligt niet aan de KPN maar aan de plaatsing van masten in Laos zelf. In de wat grotere plaatsen of daar waar toeristen komen is bereikbaarheid geen probleem meer. En zeker niet met een Laos prepaidkaartje maar eigenlijk is dat niet nodig meer. Vraag me nu niet of dat goedkoper is, waarschijnlijk wel……

Hetgeen Kampie zegt klopte idd tot eind 2007. Dan zat je op het Thaise net.

In sept 2008 ben ik in VV geweest. Daar zijn wat internetters bijgekomen en gezegd moet worden dat die prima apparatuur hebben en de snelheid is bij deze aanbieders heel acceptabel geworden. Ze zijn idd duurder dan in andere plaatsen maar het blijft voor ons toch nog erg goedkoop.

• tino

Hoi,

Zelf ben ik eind april in Laos geweest, Luang Prabang en daarna richting Vientiane. In Laos zelf kon ik niet bellen of gebeld worden met KPN. Mijn vriendin met HI abo was ook onbereikbaar in Laos. Pas in Vientiane hadden we dmv een thaise provider weer bereik.

Gr Tino

• jan25

koop ter plekke een prepaidcard van b.v. Tango/tigo . Dat is het allergoedkoopste. Verder heb je in :Laos niet overal bereik om de dood eenvoudige reden dat veel plaatsen niet over een zendmast beschhikken. Maar… in de toeristische gebieden is zeker overal een goed bereik met een laotiaanse provider.

Aan de mekong kan natuurlijk ook gebeld worden via het thaise mobiele net.

• Carien

Ik heb inderdaad ook een prepaidkaart gekocht in Laos, werkte perfect! Heb er best veel mee kunnen bellen en smsen naar Nederland.