weer

• alex

Wij zijn van plan om in juli en augustus een rondreis te gaan maken door Cambodja en Laos. Aangezien het daar dan ook regenseizoen is vraag ik me af of het wel slim is om juist in die periode te gaan. Wat moeten we ons erbij voorstellen? Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

gr. Alex

• lianne

Hoi Alex,

Wij waren ook in juli in Laos, en het valt reuze mee hoor!

Bv Luang Prabang, hier waren wij 1 week en hebben 2 regenbuien gehad.

Vang Vieng 2 halve dagen regen

Vientiane geen regen.

Totaal dus op 23 dagen Laos!

Je kunt gerust gaan hoor in de regentijd, er waren nergens wegen weggespoeld of zo. Alleen de fietspaadjes in Vang Vieng waren soms een beetje modderig.

Deze zomer gaan we naar Cambodja en Vietnam, ook weer in de regentijd omdat we aan de schoolvakanties zijn gebonden.

Lianne

www.boschgoesasia.web-log.nl

• rené

Enkele zomers Cambodia leren me dat het wel meevalt. Soms een hele flinke bui, maar het blijft warm. Hoe noordelijker, hoe minder effect in juli/augustus. In het Zuiden, en dan met name de regio Kampot wil het echter vaak en veel regenen. Drie jaar terug was er een forse overstroming al in augustus/september, zoveel had het geregend. De jaren daarna regende het minder, maar meer dan elders in Cambodia. Toch is het nog steeds een streek die de moeite waard is. Zelf vond ik de temperatuur juist heel aangenaam.