Bij korte vakanties (=<1 mnd) zou ik 't sowieso wel nemen.
Maar eigenlijk moet je 't bespreken met de gezondheidsdiensten.
Gezien het geval dat je zoals jullie toch een, gok ik, 2-3 maanden onderweg zult zijn om die landen te bezoeken, kun je rekening houden met 't seizoen (Okt-Jan is gunstig in jullie geval), de route en of je al dan niet in de minder stedelijke/grensgebieden reist.. deze laatste kennen vaak een groter risico.
Bekijk hoeveel dagen je erover doet om bij een grotere stad/betrouwbaar ziekenhuis te komen wanneer één van jullie twee ziek en mogelijk slecht vervoerbaar kan zijn.
Ik heb zowel Malarone als Lariam gebruikt, beide nooit echt problemen van ondervonden, maar dat kan voor een ieder anders zijn, daarom moet je vooral met Lariam vroeg beginnen.
Bij langere trips heb ik niets gebruikt (op eigen risico) omdat ik ‘t idee heb dat ’t, zeker bij langer gebruik, heel erg slecht voor je gestel is. Ik heb 't wel altijd bij me gedragen.
Uiteindelijk is het allerbelangrijkst dat je je goed beschermd met anti-malaria smeermiddeltjes of goede bedekkende kleding op de uren dat de muggen actief zijn.
Gebruik ook de zoekoptie maar 'ns, daar staat nog een heleboel meer in :
http://www.prikpagina.nl/search.php?f=1584&globalsearch=0&search=Malaria&match=1&date=180&fldsubject=1&fldbody=1