treinreis nong khai-bangkok

• jk

Wij gaan in april een rondreis vietnam-cambodja-laos maken. de laatste dagen verblijven wij in vientiane. Vervolgens moeten we de grens oversteken naar thailand om de nachttrein te pakke nong khai-bangkok. Nu heb ik 2 vragen:

1. Hoe lang en hoe gemakkelijk is het rezien van vientiane naar nong khai? is het

met een taxi te doen of heeft iemand andere suggesties?

2. Wat zijn de ervaringen van de nachttreinreis?

Hoor graag jullie ervaringen en tips.

Gr JK

• lianne

Wij hebben precies gedaan wat jullie willen gaan doen. Vanuit Vientiane kan je bij de Morning Market tickets kopen voor de luxe Lao Thai international bus. Die brengt je dus vanaf dit busstation naar Nong Khai.Dit is de meest gemakkelijkste en goedkoopste methode. Wij vroegen de chauffeur om ons te droppen bij het busstation, waar we toch langskwamen.

Het gaat allemaal erg makkelijk. De treintickets hadden we enkele weken eerder al in Chiang Mai gekocht voor dit traject, maar ik denk dat het ter plekke ook nog wel kan.

Als je meer wil lezen over hoe wij het deden verwijs ik je naar onze site;

www.boschgoesasia.web-log.nl, dit is de link naar het desbetreffende stukje;

boschgoesasia.web-log.nl/ons_backpack_avontuur_in_/2007/08/bye_bye_laos.html

De nachttrein is ons goed bevallen; Je hebt 2 type bedden, boven of onder. Voor het ruimere onderste bed betaal je iets meer. Verder kan je kiezen voor airco of fan.

De bedden worden rond 20.00 uur al opgemaakt door een steward die je ook komt wekken als je ergens eerder uit de trein moet (zoals wij dus).

De bedden waren schoon en comfortabel met gordijntjes ervoor voor de privacy. De TL verlichting blijft de hele nacht aan, en de coupe wordt afgesloten, dus je hebt niet dat er de hele nacht mensen op en neer lopen. Wij vonden het prima om op deze manier te reizen.

• businesslimousines

wij zijn gevlogen van Udon Thani naar BKK voor € 34,00/p.p op internet geboekt.Voor die prijs ga je toch niet met de trein?

• Kelvin

Ik denk dat ik zelf dan toch met een trein zou gaan. Niet omdat ik bang ben om te vliegen maar ik van een treinreis meer kan genieten. Kom je toch in aanraking met andere mensen dan met een vliegtuig.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier nog gee ervaring mee heb, maar 31 maart tot 31 mei zullen we het allemaal zelf meemaken :)