visa thailand

• marco

Wil in November naar Laos via Bangkok. Van Bangkok vliegen naar Chiann Rai en daar de Grens over. Daar rondtrekken en dan na 3,5 week via Pakse weer naar Bangkok. Moet ik nu ook een visum voor Thailand aanschaffen. En zo ja, zijn er ook goedkopere visums voor een paar dagen?

Bedankt voor de reaktie

• Koffiedick

Marco,

wanneer je thailand binnenkomt via bangkok krijg je een stempeltje waarmee je 30 dagen in Thailand kunt verblijven zonder visum.

Wanneer je Thailand binnenkomt via een landsgrens krijg je een stempeltje waarmee je 15 dagen in Thailand kunt verblijven.

Lijkt me ruim voldoende wanneer je je vakantie in Laos wilt verblijven, een eventuele ‘strandvakantie’ kan dan vooraf worden gedaan, of je gebruikt het strand van de 4000 eilanden in Laos. ;)

een visumverlening in Laos kost trouwens 2 dollar per dag, een overstay 10 dollar per dag.

• marco

Ik hoef van te voren dus geen visum te kopen bij de ambasade van Thailand. Ook niet als ik over land naar Laos ga? Ik moest voor mijn reis door Thailand een paar jaar geleden wel een visum hebben.

Bedankt voor je antwoord.

Groet.

Marco

• lianne

Hoi Marco,

Nee, je hoeft echt geen visum te regelen van te voren.

Voor Laos trouwens ook niet, dit kan makkelijk ter plekke.

Zorg wel dat je pasfoto's bij je hebt.

• businesslimousines

Zorg ook voor Amerikaanse$$$ dollars $35,00 p.p.voor het Laos-visum, $ 36,00 op za en zondag (overtime!!)

• marco

bedankt voor de informatie.

Er is me nog 1 ding niet duidelijk.

Onze reis naar Laos gaat via Bangkok. Onze retourvlucht is na 31 dagen. Dus officieel hebben we een visum nodig (langer dan 30 dagen). Ik heb gelezen dat je moet kunnen aantonen dat je naar Laos gaat dmv een ticket om geen visum voor langer dan 30 dagen te betalen. Maar we gaan over land naar Laos, dus kunnen we dit niet aantonen. Hoe werkt dit?Koffiedick schreef:

>

> Marco,

>

> wanneer je thailand binnenkomt via bangkok krijg je een

> stempeltje waarmee je 30 dagen in Thailand kunt verblijven

> zonder visum.

>

> Wanneer je Thailand binnenkomt via een landsgrens krijg je

> een stempeltje waarmee je 15 dagen in Thailand kunt verblijven.

>

> Lijkt me ruim voldoende wanneer je je vakantie in Laos wilt

> verblijven, een eventuele ‘strandvakantie’ kan dan vooraf

> worden gedaan, of je gebruikt het strand van de 4000 eilanden

> in Laos. ;)

>

> een visumverlening in Laos kost trouwens 2 dollar per dag,

> een overstay 10 dollar per dag.

• lianne

Hallo Marco,

Het visum in Thailand voor 30 dagen kost je niets.

En je hoeft ook niet aan te tonen dmv een ticket of wat dan ook dat je binnen 30 dagen het land verlaat.

Wij waren in totaal 6 weken weg, en combineerden 3 weken Thailand met 3 weken Laos. Er werd niets gevraagd.

Je krijgt de controle pas achteraf en niet vooraf. Bij het uitstempelen en Chiang Khong kijken ze wel of je niet langer dan 30 dagen bent gebleven, maar dan ga je dus Laos in.

Je hoeft je niet druk hierover te maken, het werkt makkelijker dan jij denkt.

De overtime fee van 1$ betaal je trouwens ook als je net als wij na 16 uur aankomt op weekdagen in Laos.

Dan is het dus idd 36 $ ipv 35 $. Je krijgt een visum voor 30 dagen in Laos.

Succes met je voorbereidingen!