beginneling

• carina

Hallo,

We spelen met de gedachte om eind dit jaar naar Laos en Thailand te gaan. We hebben zo'n 21 (-2 reisdagen, dus 19) dagen. Laos is nog helemaal nieuw voor ons, maar ik heb al het één en ander zitten lezen.

We willen het niet te overhaast doen en dus ook meedere dagen op één plek blijven. Al lezende heb ik al wat ideeën en een eerste reisschema opgesteld.

Heel graag jullie reactie, aanvullingen en suggesties voor dingen die we niet mogen missen!

1. Aankomst Bangkok

2. Verblijf Bangkok

3. Vliegen naar Pakse reizen naar Khong eiland

4. Khong eiland

5. Khong eiland

6. Reizen van Khong eiland naar Pakse en vliegen naar Luang Prabang

7. Luang Prabang

8. Luang Prabang

9. Reizen van Luang Prabang naar Vieng Vang

10. Vieng Vang

11.Vieng Vang (of al doorreizen naar Vientiane)

12. Reizen naar Vientiane/verblijven in Vientiane

13. Reizen naar Thailand - Bangkok/Ko Chang

14. Ko Chang

15. Ko Chang

16. Ko Chang

17. Reizen naar Bangkok

18. Vertrek Bangkok

• lianne

Hoi Carina,

Ik zou persoonlijk meer tijd inplannen voor Luang Prabang en Vang Vieng.

Met slechts 2 dagen vind ik dat je Luang Prabang echt te kort doet. Je hebt dan alleen tijd om enkele tempels te bekijken, maar je kunt niet naar de grotten of naar de Tad Kuang Si watervallen, die toch echt de moeite waard zijn.

In Vang Vieng wil je toch zeker een dag gaan tuben, en nog een dag fietsen, hiken, grotten bezoeken, naar de Blue Lagoon?

Ik zou het strand in Thailand schrappen en meer tijd in Laos doorbrengen. Ook in Laos heb je genoeg plekken om te relaxen, daarvoor hoef je niet naar een strand.

Als je 1 dag uittrekt om van Vang Vieng naar Vientiane te reizen, is deze dag al nagenoeg om, en heb je geen tijd meer om iets te doen/zien.

Ook hier iets ruimer tijd inplannen.

Van Luang Prabang naar Vang Vieng is ook een hele dag bussen.

Groetjes Lianne

www.boschgoesasia.web-log.nl

• Bart

Inderdaad mss best Thailand schrappen en gewoon paar dagen uitrusten op Don Det ofzo.

Ik zou ook Luang Nam Tha erbij nemen. Bij aankomst in Bangkok onmiddellijk doorvliegen naar Chiang Rai en vandaaruit naar de grens met Laos. Dan een reis plannen van het noorden van Laos naar het zuiden en zo terug naar Bangkok…

groetjes

• businesslimousines

Net terug uit Luang Prabang.

Overdag lekker warm weer, met de fiets er op uit, boottochtjes, maar ‘s avonds als de zon ondergaat wordt het hartstikke koud. ’s ochtends dikke mist en 5-7 graden!

Dus als je in deze tijd gaat : dikke trui en jack mee!