Regen in juni

• Anne

Hoi Laos-liefhebbers en kenners,

Ik heb een dringende vraag aan jullie, ik ga in mn eentje het noorden van Laos verkennen in Juni. Hoe staat het weer er dan voor? Lees over overstromingen door de vele regenval, in hoeverre klopt dit? En hoe is de temperatuur? Moet ik bijvoorbeeld een fleece-trui meenemen voor sommige delen in het noorden?

Ik hoor het graag van jullie!

Gegroet!

Anne

• joop

Hoi Anne

In juni kan het ook nog veel regelen. Meestal is dat in de middag (mijn ervaring) kort en zeer heftig. Je hoeft geen zwenvest mee te nemen. Ze zijn in het stroomgebied van de Mekong en de rest van de rivieren wel gewend met water om te gaan. Nou ja… het komt zoals het komt, want dat is bijna ieder jaar zo. Llaotianen zijn vriendelijke mensen en hebben voor jouw “probleem ” ook wel een oplossing.

In het noorden kan jhet vinderdaad ‘s morgens en ’s avonds behoorlijk fris zijn dus neem een fleece mee.

fijne vakantie

joop

• kim

Hallo Joop,

Dank je voor je reactie. Wat ik uit jouw ervaring begrijp is dat ik dus flinke buien kan verwachten vooral in de middag maar dat het reizen in juni dan toch wel te doen is. Dit is het begin van het regenseizoen toch?

Ik neem aan dat de temperatuur overdag wel hoog is?

Fleece-trui gaat zeker mee!

Groetjes Anne

• Sanne

Hoi Anne,

Ben je ook van plan om begin juni de Gibbon Experience te doen in het Noorden van Laos?

Ik ben me ook aan het orienteren op Noord-Laos in die periode.

Wat ben jij allemaal van plan?

Groeten,

Sanne