Malaria

• kim

Hallo allemaal,

Na alle enge verhalen over malaria in Laos die ik op internet lees, zou ik graag wat willen weten van mensen die er vaak geweest zijn, of er wonen, hoe het nou zit en wat jullie ervaringen zijn.

Wij gaan in juni en bij de GGD adviseren ze voor heel Laos pillen. Ook hoorde we dat er meer muggen zijn in het regenseizoen, de periode die wij dus gaan!!dit maakt me toch wel een beetje bang, en hoe zit het met de dengue-mug?

Wie heeft er ervaring?

Alvast erg bedankt!

Groetjes Kim

• lianne

Hoi Kim,

Ook wij kregen het advies om de hele tijd dat we in Laos waren malarone te slikken (en nog een week doorslikken)

Wij reisden in juli, in het regenseizoen. Ik heb er niet heel erg veel muggen gezien, in Noord Thailand (omgeving Pai en Mae Hong Son) waren er vele malen meer muggen.

Omdat ik zelf uitslag en zweertjes op de mondslijmvliezen kreeg van de malarone ben ik gestopt met innemen. Wel elke avond goed insmeren met deet.

Klamboes waren er nergens.

De rest van mijn gezin (man en 3 kinderen) hebben de malarone wel netjes ingenomen.

Ik denk dat je je niet onnodig ongerust hoeft te maken over enge malaria verhalen.

Maar er is wel degelijk een kans aanwezig op besmetting.

De dengue mug is vooral in stedelijk gebied actief, en ook overdag. Daar is nog geen enkele bescherming tegen.

Wil je verder nog meer lezen over Laos, kijk dan eens op onze site

www.boschgoesasia.web-log.nl

Groeten Lianne

• Anne

Hoi Lianne,

Dankje voor je reactie!

Wij gaan gewoon maar malariapillen slikken en goed smeren! maar misschien valt t inderdaad mee. Hoop dat ik geen bijwerkingen van die pillen ga krijgen, vervelend dat jij dat wel had! Hebben jullie alleen 's avonds met deet ingesmeerd?

Oja, hoe was het weer toen jullie er in juli waren? Veel regen? Warm?

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

• lianne

Hoi Kim,

De Deet hebben we alleen 's avonds gesmeerd. Het is echt troep, maar ja je moet wel.

Wij waren er in juli en hebben weinig last van regen gehad. Wij waren 1 week in Luang Prabang en hebben daar 1 flinke bui gehad. In Vang Vieng wel 2 ochtenden regen, en 1 mega-hoos-bui (zie de foto's van Vang Vieng op mijn site)

In Vientiane weer droog.

Dus al met al valt het best mee voor ruim 3 weken Laos.

Het was er lekker warm, zo rond de 30-33 graden denk ik (weet niet meer precies)

Laos is een van de meest relaxte landen waar ik ooit ben geweest, dus geniet er maar van.

Wij gaan deze zomer richting Cambodja en Vietnam! Ook leuk denk ik…

Mocht je nog specifieke vragen hebben mag je mij altijd even mailen via mailform op mijn site

Groeten Lianne