kleding wassen

• renate

Ik had een vraag. Ik kom overal tegen dat je je kleding kunt laten wassen, uitgezonderd van je ondergoed, dit wordt je geacht zelf te doen.

In hoeverre is dit waar?

• Michelle

Hoi

Je kunt overal AL je kleding laten wassen. En voor de prijs hoef je t niet te laten. Voor ca € 0,50 per kg.

• renate

Hartelijk bedankt voor de inlichting, scheelt weer extra bagage.

• lianne

Hoi Renate,

Je kan idd AL je wasgoed inleveren, en het komt keurig fris gewassen weer terug.

Waar heb je het bericht vandaan dat je geen ondergoed kan laten wassen?

• renate

Ik heb het van www.visit-mekong.com/planning/whattobring.htm

Er staat letterlijk: Please remember that you should normally wash your own undergarments. Undergarments is volgens ons ondergoed alhoewel ?

lianne schreef:

>

> Hoi Renate,

> Je kan idd AL je wasgoed inleveren, en het komt keurig fris

> gewassen weer terug.

> Waar heb je het bericht vandaan dat je geen ondergoed kan

> laten wassen?

• joop

“”en het komt keurig fris gewassen weer terug“”

vaak wel, maar ook regelmatig niet.

Uit ervaring , we raakten wel eens wat kwijt, bij e wasvrouw uittellen wat je inlevert en opschrijven, daarna eigenlijk nooit meer iets gemist

• Michelle

Renate gaat binnenkort voor t eerst naar Laos. Ze zal het daar met haar partner geweldig naar de zin hebben. Dat is zeker.

Laos is een prachtig land met eerlijke mensen. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

De nu genoemde opmerking dat er regelmatig kledingstukken niet terugkomen is wat mij betreft een wel zeer vertekenend beeld van wat er in Laos gebeurt. En zoals de Laotiaan in het leven staat.

De kans dat je in het westen getild wordt is vele malen groter. En het gaat hier echt om geld, niet om een verdwenen shirtje.

Denk maar eens aan Madoff 50 miljard usd! dat schiet pas lekker op.

Aandelenlease constructies waardoor velen tienduizenden euro's armer werden, sommigen > honderduizend, en om dat te financieren verder in de schulden terecht kwamen. Woekerpolissen die nog steeds in grote mate bestaan en verkocht worden. Verzekeringsmaatschappijen die de boel op grote schaal tillen. Maar ook de verzekeringsnemers en dat zijn wij dus zelf.

Pensioenfondsen die niet kunnen beleggen, waardoor het toegezegde pensioen er niet komt.

De Nederlandse Bank die zijn taak bijzonder slecht doet maar waar personeel wel met hoge salarissen naar huis gaan.

Vastgoed makelaars die de kluit belazeren en/of in de onderwereld terecht zijn gekomen.

De zaak Enron en Lehman Brothers waar velen hun hele vermogen kwijt raakten. En dan de krediet crisis. Waardoor velen de helft of meer van hun vermogen kwijt raakten. Prima toch! Niks aan de hand, hier in t westen.

Nee, dan is het vermeende zoekraken van een kledingstuk in Laos nog te overzien. En als het je al zou overkomen dan is het enigszins een onbedoelde ontwikkelingshulp. Ik ga toch niet in mijn Chanelpakje naar Laos!

• joop

Bij je eerste twee zinnen kan ik me geheel aansluiten.

Een prachtig land, maar jouw ervaring is toch niet de standaard.

Ik had de laatste keer (helaas) andere ervaring.

Je economische beschouwinge laat ik maar voor wat ze zijn

Of ik al of niet iets aan ontwikkelings hulp wil doen…..

In ieder geval is het project Big Brother Mouse zeer de moeite waard, zeker als je de vooruitgang in een paar jaar ziet.

Hoe jij naar Laos gaat? daarin zijn weinig geintersseerd. dus niet zo kribbig reageren

joop

• Jordi

Zoals blijkt uit zijn antwoord heeft Joop de strekking van het verhaal niet begrepen.

Tegen Renate zou ik willen zeggen dat ze in Laos gewoon op een gezonde normale manier moet opletten. De kans dat je in NL belazerd wordt is vele malen groter dan in Laos en in NL kan het werkelijk om bedragen gaan. Niet in Laos. Spreek uit jarenlange werkervaring met Laotianen.