Laos, Cambodja, Vietnam

• Cylia

Hallo,

ik wil eind 2009 als vrouw alleen 2-3 maanden gaan reizen naar Laos, Cambodja en Vietnam. Omdat het best spannend is alleen te gaan, vraag ik me af welk van de 3 landen het makkelijkst is om het backpacken te beginnen. Misschien maakt het niks uit? Wat zijn jullie ervaringen? En zijn er toevallig meiden die ook alleen gegaan zijn en die nare of juist hele positieve ervaringen hebben gehad met alleen reizen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes!

• Bart

Vietnam heb ik nog niet gedaan, maar Laos en Cambodja zijn vergelijkbaar wat reizen betreft. Als vrouw alleen heb je er een goeie bestemming uitgekozen, want in de regio Zuidoost-Azië zijn er vrij veel solo-reizigers en zal je zeker en vast héél veel reisgenoten ontmoeten.

Zeker en vast geen schrik hebben, gewoon opletten zoals je ook in België en Nederland op sommige plaatsen moet doen.

Wat betreft uw vraag waar te starten hangt af van uw vlucht. Je vliegt waarschijnlijk op Bangkok? Dan zou ik naar Chiang Rai vliegen en in Laos starten. Van Noord-Laos naar Zuid-Laos, zo naar Cambodja en van hieruit naar Vietnam. Vietnam doen van zuid naar noord…

Groetjes!

• Reneey

Ik vertrek maandag voor een rondreis van 6,5 week door Thailand, Laos en Cambodja, ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan.

• Carien

Hallo Cylia,

Ik sluit me helemaal aan bij Bart, je hebt precies de goede landen uitgekozen! Ik ben met een vriendin door Laos en Cambodja getrokken en we hebben ons geen moment onveilig gevoeld en het reizen door de landen ging veel makkelijker dan we verwacht hadden. Ik zou zo alleen terug gaan, je komt genoeg medereizigers tegen en de bevolking is enorm vriendelijk!

Heel veel plezier!