Reizen vanaf Vientiane

• kim

Hallo,

Wij willen in juni gaan backpacken in Laos. We hebben ons gefocused op het noorden van Laos. We hebben iets meer dan 3 weken om te reizen. He tplan is om te beginnen in Vientiane.

Wie heeft er leuke reissuggesties? Is luang nam tha de moeite waard? En luang prabang? Wij houden niet zo van het massa-toerisme(als dat in Laos al is?)

We willen graag mooie natuur zien, wandelen, olifanten zien en relaxen!

Wie heeft ene mooi reisplan voor ons?

Groetjes Kim

• Bart

Zou eerder starten in Huay Xai en vandaar richting Luang Nam Tha. Vond deze streek zeker de moeite want niet echt veel toeristen. Dan Nong Kiaw, Luang Prabang, Vang Vieng (mooie streek maar niet echt leuke plaats), Vientiane (ook niet echt de moeite om lang te blijven). Kzou toch ook vanuit Vientiane een stukje zuiden te doen, nl. Bolavenplateau met mooie watervallen enzo.

grtz

• maaike

Luang Prabang is zéker een bezoek waard. Luang Namtha is een saai stadje, de omgeving is echter schitterend. Vanuit Luang Namtha kun je prachtige trekkings maken door afgelegen gebieden (aanrader: ga met Green Discovery - zitten in alle grotere steden van Laos).

• kim

bedankt voor jullie reacties,

We hebben al besloten om niet in Vientiane te beginnen met onze reis maar om bij huay xai de grens over te gaan en we gaan zeker een trekking doen in de omgeving van Luang Namtha!

Nog een vraagje: Kan iemand me wat meer vertellen over het weer in Juni in Noord-Laos, ik weet dat het regenseizoen en dat het warm is maar verschilt dit nog per plaats? Toch ook maar dikke kleren mee?

En hoe zit t met de muggen, malariapillen worden geadviseerd, zijn er veel muggen in die periode?

En hoe is het vervoer in Laos? Lees soms verhalen over volgepropte, hete bussen die als gekke rijden, klopt dit?

Iemand tips voor vervoer naar verschillende stadjes?

Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

Groetjes

• Bart

Goeie muggenmelk is zeker handig…

Wat vervoer betreft tussen verschillende steden zijn er meerdere mogelijkheden. Houy Xai naar Luang Nam Tha is een vrij korte busrit. De rit van Luang Nam Tha naar Luang Prabang hebben wij per minibus gedaan en dat is zeker geen overbodige luxe aangezien het om bergachtig gebied gaat met niet echt comfortabele wegen. Van Vientiane naar Paksé hebben we een comfortabele nachtbus genomen.

Er zijn ook vrij veel binnenlandse vluchten mogelijk, dit jaar ging er zelfs een luchthaven open in Luang Nam Tha.

• kim

Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie. Bedankt voor de tips, ik neem aan dat je zo'n mini-bus daar ter plaatste kan reserveren ofzo??

groetjes

• Bart

Hoi,

Geen enkel probleem, je kan alles ter plaatse reserveren. Er zijn in elk dorp/stad reisorganisaties die alles kunnen regelen.

groetjes

• jimmy

Hoi,

Wij ( 2 personen ) gaan in juni naar Bangkok en willen dan een dagje of 3 phnom phen doen ( cambodia ) dan 3 daagjes Siem reap ( angkor watt ) en dan willen we voor een dag of 10 nara laos gaan.

Hoe is dit het best te doen, van het zuiden van laos naar noorden ?

Zouden rond vientianne de “ klassieke tours willen doen ” ne dag of 7 daar.

wat de meeste tourorganisaties aanbieden, maar regelen vanuit hier is voor 2 personen aan de dure kant ( 800 USD per persoon ) voor 4 is het maar 450 USD per persoon.

Wat raden jullie aan ?

voor cambodia heb ik een plaatselijke “ driver with car ” gevonden voor 25 USD/dag. Guesthouses met AC rond de 15 USD/ dag.

Maar voor laos vind ik niks !!!

En 800 USD per persoon vind ik teveel aangezien we maar met 2 zijn.

Groetjes jimmy

juzefiak@hotmail.com