Chang Rai naar Luang Prabang

• Rieneke

Hallo,

Is het aan te raden om een avond voordat je met de boot naar Luang Prabang vaart al naar Chang Khong te gaan. Of kan dit allemaal op dezelfde dag?

Groeten Rieneke

• Rippie

Avond van te voren is het beste. Ik heb daar iemand gesproken die 's ochtends van Chiang Rai is vertrokken en de boot had gemist.

Rieneke schreef:

>

> Hallo,

>

> Is het aan te raden om een avond voordat je met de boot naar

> Luang Prabang vaart al naar Chang Khong te gaan. Of kan dit

> allemaal op dezelfde dag?

>

> Groeten Rieneke

• Annemieke

Hoi Rieneke,

Of je moet héél vroeg weggaan vanuit Chang Rai = ca. 2 uur. De slowboats vertrekken in de ochtend. Handiger dus om in Chiang Khong of zelf Huay Xai te overnachten. De grens over is een bootje van ca. 10 minuten ofzo, eerst ‘uitchecken’ aan de thaise kant, en de visumformaliteiten aan de Laos kant.

Annemieke

• lianne

Hoi Rieneke,

Wij zijn ook de dag van te voren al naar Houay Xai gegaan om daar te overnachten.

Gaat allemaal erg simpel, de grensformaliteiten stellen ook niet zo heel veel voor.

Je kan het allemaal lezen op mijn website, ook over de fantastische boottocht naar Luang Prabang.

De link is; boschgoesasia.web-log.nl/ons_backpack_avontuur_in_/2007/07/dutten_in_een_m.htm

Onder mijn guesthouse reports zie je waar wij overnacht hebben in deze plaatsen en onderweg.

Groetjes en heel veel reisplezier!

Lianne

www.boschgoesasia.web-log.nl

• rieneke

Bedankt voor jullie tips! Ik heb nog wel een andere vraag. Het is de bedoeling dat wij vanuit bangkok vliegen naar Chang Rai en daarna gelijk doorgaan naar Laos. Nu zag ik dat Asian airline 's aonvds vliegt en om 09:00 uur aankomt in Chang Rai. Wat raden jullie aan, is het dan nog te doen naar Chang khong?

ALvast bedankt.

• joop

Thai airways vliegt ook 's morgens

vlucht TG 1132 V 09.40u A 10.55

lijkt me beter dan aankomst om 21.00 uur.

Volgens mij gaat de laatste bus om 16.00 uur

suc6

joop

• Annemieke

Hoi Rieneke,

Als je s'avonds pas aankomt in Chang Rai, zou ik daar een overnachting zoeken.

Met openbaar vervoer red je het zeker niet naar Chiang Khong (is niet rechtstreeks), een rechtstreekse taxi misschien nog wel te vinden, maar het is erg donker. De weg zelf is redelijk maar grotendeels niet verlicht.

Ga dan de volgende dag op je gemak naar de grens en steek de Mekong over. En pas de dag erna met de slowboot mee. Denk aan je jetlag!

Annemieke