Is ben van plan om vanuit Pakse dagtrips te maken naar het Bolaven plateau en Wat Phu, wat is hiervoor de beste manier?
Verder zou ik graag vanuit Pakse Don Daeng aandoen. Kan iemand mij vertellen hoe ik daar het beste heen kan reizen?
Hoi Caren,
Naar ik mij herinner gaat naar Champasak (Wat Phu) een bus bij de markt in het centrum van Pakse. Bus ging zelfs op een gammel vlot de Mekong over en aan de overkant staan brommertjes klaar die je naar Wat Phu brengen.
Voor het Bolaven plateau moet je rondvragen op het busstation een paar kilometer ten Zuiden van Pakse. Overigens kun je op Bolaven prachtig overnachten (www.tadfane.com). Veel plezier,
Gert
Het boloven plateau kun je ook bezoeken door een auto met gids te huren. Per dag ongeveer 20 dollar. Je kunt in overleg bepalen wat je wilt zien. Ook kun je in Pakse een brommer huren om zo een dagtocht te maken.
Naar de 4 duizend eilanden gaan minibusjes. Ze zetten je af bij de boot waar mee je alleen de rivier nog over moet steken. Erg goed geregeld. Je kunt ook vooraf een bezoek brengen aan champasak.
www.mellefeije.web-log.nl –> ons reisverslag van onze reis in Laos, Cambodja en Vietnam. Mail gerust met vragen.
wij zijn net terug uit Laos (en Cambodja). in Pakse was niet veel te doen/te zien. in de hoofdstraat van Pakse zitten veel restaurantjes, guesthouses en je komt er genoeg burootjes tegen waar je de dagtrips kan regelen die je noemt. het Bolaven plateau was mooi: koffie en thee plantages op zn Laos. toen we vertrokken uit Pakse was het prachtig weer: bij aankomst op het Bolaven plateau begon het te plensen en dit hield niet meer op. dit schijnt normaal te zijn op het plateau, neem dus een paraplu mee of iets dergelijks. veel plezier!
Ja, met name in Paksong wat op 1300 meter hoogte ligt regent het in het regenseizoen 2x zoveel als in de rest van Laos. Dit opgeteld bij de vulkanische grond is het perfect voor de koffie die er groeit.
Nu in het droge seizoen is het oogsttijd van de koffie en valt er geen spatje regen, wel is het snachts koud: rond de 10 graden en overdag rond de 28 (vandaag)
meer weer kan je terug vinden op www.paksong.info
Pakse moet je idd zien als uitvals basis voor de 4.000 eilanden, wat phu, het bolaven plateau, tat lo, paksong, salavan, attapeu, ho chi min trail, en de lange afstanden naar Ubon, Bangkok, Seem reap, Vientiane, Cambodia en Vietnam.
In Pakse is er ook nog een vietnamees consulaat en je kunt er motorfietsen huren, het heeft 4 (3,5) busstations en een vliegveld.
De stad zelf heeft wat franse architectuur, en zijn er nog restanten te zien van het koninkrijk Champasak. Niet echt de moeite waard als je er niet in geïnteresseerd bent.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?