trip laos-cambodja

• bert

hallo,

ik wil van Chiangmai naar Vietiane reizen

en van daaruit via Pakse naar Siemreap.

Het gaat om het stuk het stuk Vientiane/Siemreap.

Is dat mogelijk en hoe

Met de bus of een taxi

hoeveel uur is dat ongeveer

Als je met de taxi gaat, heb je meer bewegings vrijheid

en kan je er een paar dagen over doen.

graag jullie info

bvd bert

• Koffiedick

Denk dat je beter met de nacht slaapbus of met het vliegtuig van Vientiane naar Pakse kunt reizen. Dan mis je helaas wel Savannakhet…

Vanuit Pakse kan je makkelijk het zuiden verkennen en rechtstreeks met de backpakkers bus of met het vliegtuig door naar Seam Reap. Beide reizen zijn bij diverse reisburos in Pakse te boeken.

De local bus van Vientiane naar Pakse doet er iets minder dan 24 uur over, maar heeft het voordeel en nadeel dat ie veel stopt _en_ dat je je reis overal kunt onderbreken.

Schat dat een huurauto met chauffeur 600 euri kost + 200 voor de brandstof.

• Michelle

Je zegt dat de bus rechtstreeks van Pakse > Siem Reap gaat maar wat is de route van de “backpacker bus” dan? Ik heb dat aanbod in Pakse nog niet eerder gezien, maar tijden veranderen.

Ik heb dit jaar in het noorden van Cambodja met een 4wdrive gereden. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er op die wegen bussen (kunnen) rijden.

Je hebt het over bijna usd 1.000 voor een taxi.

De 4wdrive kostte me 50 usd per dag, inclusief 2 chauffeurs. Ik vraag me dus af of de usd 1.000 die je noemt niet wat al te veel “koffiedikkijken” is. Of Bert moet een taxi voor een paar weken willen, iets, wat in zijn verhaal niet duidelijk is.

• Koffiedick

In Pakse zit een (engels?) reisburo ‘x-plore asia’. Zit tegenover Jasmin en naast Lankham. Zij verzorgen een busdienst naar zowat alle plaatsen in Cambodia.

Ook SR zit erbij, alleen heb ik het idee dat je dit stuk beter via de lucht kunt doen en vandaar dat ik het vliegtuig noemde.

Auto huur in Laos kost 80 usd per dag incl chauffeur.

Ben aan het bedrag gekomen omdat er drie plaatsen tussen VT en Pakse zijn waar je makkelijk een dag mee zoet kunt zijn.

Dat opgeteld bij 2 dagen reizen en de terugreis voor de chauffeur(s) kom je volgens mijn berekening toch echt aan dat bedrag.

Met een 4wd naar SR lijkt mij ook wel een uitdaging, heb je misschien ergens foto's online staan?

• Michelle

In mei 2008 staat een verhaaltje onder de topic“ vientiane naar pakse”. Gaat ook over een busreisje vanuit Laos Cambodja in. Vandaar dat ik de route van de bus eens wilde weten. Maar die weet jij waarschijnlijk ook niet.

In het noorden van Cambodja zijn maar een paar grensovergangen. 1 ten noorden van Strung Treng en twee in een bergachtig gebied. Als je de bergen doorgekomen bent ben je al bijna in Siem Reap. Maar het is een hele tour om er doorheen te komen. Lukt waarschijnlijk niet met een bus.

Ik ben idd met het vliegtuig gegaan.

Ik heb geen foto s van het karretje. Merk weet ik ook niet. Hij werd gewoon te huur aangeboden en dat vonden we wel wat omdat het behoorlijk regende. Met dat ding zijn we de jungle ingegaan.

Volgend jaar ga ik oa naar Ratanakiri waar je deze auto's ook kunt huren. Tijdens het regenseizoen zijn het machtige karretjes.

• bert

bedankt mensen voor de info

bert