Wij willen een individuele rondreis Laos boeken. Wie heeft er ervaring met Namaste?
Alvast bedankt voor jullie reactie. Renate
Hallo Renate,
Wij zijn naar Laos en Cambodja geweest. 2 weken Laos en 2 weken Cambodja.
Vanuit Thailand zijn we Laos binnengekomen en de volgende dag zijn we met een speedboot naar het noorden van Laos gegaan. Vandaaruit zijn we met een busje verder getrokken, hebben een homestay gedaan bij een dorpje aan de mekong en daarna doorgevaren naar Luang Prabang. Vanuit Luang Prabang zijn we naar de vlakte der kruiken gereden en hebben daar 2 nachten in een guesthouse doorgebracht,waarna we zijn doorgevlogen naar Vientiane.Al met al een geweldige reis. De gids die we hadden was een Hmong en erg behulpzaam en zoals al de mensen die we hebben ontmoet zeer vriendelijk en we hebben erg veel gezien. Wij maken al 7 jaar individule reizen en het bevalt ons prima.Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt. Ik kan n.l. niet meer beantwoorden want ik vertrek deze week naar Birma.
Groetjes en een fijne reis.
Margreet
Ik denk dat je vraag aan Margreet en Plony gericht is, die zijn onderweg naar Burma. Wij vertrekken pas half januari naar Laos. Wat je overal leest is dat je een visum aan de grens kan kopen voor 30$ en 1 of 2 pasfoto's. En met de fiets Laos door, ik heb het wel gelezen in de reisverslagen die dat hebben gedaan. Dus zoek de reisverslagen af, ik dacht dat het van Andersreizen was, waar de fietstrip door Laos in stond en anders google met fietsvakantie Laos.
In ieder geval een fijne reis Renate
Hoi Claudia,
Het visum aan de grens duurt ongeveer 10 minuten.
Neem pasfoto's mee en 35 $
Wij zijn met de slowboat 2 dagen onderweg geweest van Huay Xai naar Luang Prabang. Dat is ons goed bevallen.
De speedboten hebben wij voorbij zien racen. Ik denk dat die mensen onderweg niet zoveel zien, en bovendien de hele tijd in de herrie en nattigheid zitten. Je zit dan een hele dag in een verkrampte houding en kan niet zo goed genieten van de mooie omgeving lijkt mij.
Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Bovendien gebeuren er elk jaar opnieuw weer ongelukken met die speedboten, dus echt veilig is het ook niet te noemen.
Lianne
Onze boottocht kan je lezen en hoe het was onderweg op;
www.boschgoesasia.web-log.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?