Grensovergang Vietnam

• sanne

Hallo,

Wij beginnen 2009 in Zuid-Oost Azie. We vliegen op Bangkok en willen in ieder geval naar Noord Thailand (Chiang Mai, Chiang Rai) en naar Vietnam. Ook willen we de Mekong delta doen, als het even lukt gaan we het hele rondje (Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam) doen.

Ben nu een beetje aan het plannen wat we wanneer willen doen en hoorde dat de grensovergang naar Vietnam over land niet overal even goed begaanbaar is. Heeft het zin om over land te gaan en dan vanuit Laos de grens met Vietnam te kruisen, Vietnam af te zakken en onderlangs via Ho Chi Minh en Phnom Penh weer treug naar Thailand te reizen? Denk dat we dan vanuit Cambodja naar Bangkok moeten vliegen ivm de tijd en ook ivm het gedoe tussen Th en Cam rondom die tempel.

Wie heeft tips over de reisrichting?

Groet

Sanne

• Koffiedick

Denk dat je de richting makkelijk kunt bepalen door eerst de highlights voor jezelf op papier te zetten.

Vanuit laos zijn er verschillende grensovergangen naar vietnam.

Wanneer je interesse hebt in de mekong delta dan zou je in zuid Laos kunnen beginnen, is makkelijk tot aan de grens per slaaptrein te bereiken.

in pakse is een vietnamees consulaat, vervolgens een paar dagen bolaven plateau, koffie, jungle, watervallen, ho chi min trail, tat lo, hand geweven zeide, wat Phu, om maar eens wat op te noemen en daarna je visum ophalen, verder naar het zuiden, 4000 eilanden in de mekong.

Daar vandaan de mekong delta in cambodia doen (dat stuk kan je in pakse of de 4000 boeken)

hierna door naar vietnam, en eenmaal in het noorden via laos (plain of jar, grotten, vientiane, Lpb) naar het noorden van thailand. (rechtstreeks vliegen of met de bus en de boot)

Kost je wel 2 keer een visum voor laos maar bespaart je zo wel een paar extra dagen reistijd.

• Bart

Hallo,

Ik vind volgende reisroute een goeie optie:

Via Bangkok naar Noord-Thailand, grens over in Laos, Laos van noord naar zuid en daar de grens over met Cambodja, rondje Cambodja en via Phnom Penh naar Ho Chih Minh, dan naar noorden in Vietnam en terugvliegen in Hanoi naar Bangkok.

• natalie

De route die Bart aangeeft hebben wij ook gedaan. Is prima te doen. Beter dan in Noord-Vietnam de grens oversteken naar Laos. We horen niet al te positieve verhalen daarover. Er was een jongeman die pas de grens over mocht toen hij de fles sterke drank die ze in zijn rugzak vonden, af gaf.

Het is een hele lange reis per auto, heb ik begrepen. Als je veel tijd hebt, maakt het niet zoveel uit. Sommige toeristen hebben er 48 uur met de auto (chauffeur gehuurd) over gedaan om bij de grens te komen vanaf Nong Kiaw.

Soms is vliegen een betere optie, of de route die Bart aangeeft…Wij zijn in Hanoi begonnen en eindigen in HCMC. Wij zijn vanuit Siem Reap naar Hanoi gevlogen. De reden was dat er vanuit HCMS meer vluchten terug gaan naar Bangkok (vlucht van BK naar HCMC pas op laatste moment geboekt, vandaar…)

www.mellefeije-weblog.nl –> hierop kun je onze route vinden.

Begin december zijn we weer in NL. Met vragen mag je me mailen.

• Marcellus

Beste Natalie,

Met interesse lees ik je web-log. Komend jaar ga ik met mijn vriendin ook 3 maanden reizen.

5 weken naar Australië en dan 5 weken Laos/Cambodja/Vietnam. Wellicht een stukje Thailand, want we vliegen uiteindelijk van Bangkok naar Amsterdam.

Ik veracht dat we starten in Bangkok, of Saigon (Ho Chi Minh). Welke route(s) zou je adviseren? Eventueel met binnenlandse vlucht?

Thanx!