10 dagen Laos

• businesslimousines

Hallo reizigers!

Begin januari zijn wij in Bangkok en willen een reisje van 10 dagen in Laos maken.

Wat raden jullie aan als reisschema?

Wij dachten aan : vliegen naar Udon Thani en over land naar Vientiane-LP en verder weten we nog niet.Het zuiden misschien? Suggesties???

• Koffiedick

Als ik het zou mogen zeggen dan cancel je de vlucht naar Udon en neem je de nacht trein naar Ubon Ratchatani.

Daar ben je smorgens vroeg, vip bus naar Pakse,

daar vandaan met de motor naar de 4000 eilanden (don Khong) 2 nachten, op de terugweg naar Champasak - Wat Phu, na de overnachting naar Paksong (koffie), andere dag door naar Tat Lo voor 2 overnachtingen. Totaal 6 nachten in het zuiden.

Motor terug brengen naar Pakse, slaap nacht bus naar vientiane.

Direct door naar de plan of Jars, hier vandaan naar Luang Prabang. Daar ben je de laatste dag…

In 1 keer terug met een vlucht naar BKK.

Of

Luang Prabang overslaan om op de laatste dag met de VIP bus van Pakse naar Ubon te reizen, over te stappen op de nacht trein en terug naar BKK.

Dat heeft als voordeel dat je een dag langer in Champasak, een dag langer in Paksong en 2 dagen langer in tad lo kunt zijn.

Dan heb je de mooiste helft gezien en doe je de andere helft in het noorden tijdens een andere trip.

• businesslimousines

Bedankt voor de tips.

Ik denk dat ik dan beter alleen het zuiden moet doen, minder reistijd/km en relaxter lijkt me.

We zijn met 2 personen.Weet iemand wat een auto met chauffeur/privétaxi kost voor een dag of b.v.100km?

Groetjes.

• Koffiedick

In Pakse zijn 8 persoons luxe busjes met chauffeur te huur voor rond de 80 usd per dag.

Een ‘kruising’ tussen een tuktuk en een auto kost rond de 25 usd voor 50 km heen en 50 km terug.

Een motorfiets kost je 8 usd per dag. (Laos is autoluw ;) )

Bus naar don khong kost 5 usd pp.

De reisbureaus in Pakse bieden ook verschillende tours aan, een mogelijkheid is om een waterval tour te doen en je halverwege in tad lo uit te laten zetten, terug naar pakse is met de bus te doen, en anders zijn er wel andere toeristen tour busjes die je graag mee willen nemen.

Op www.paksong.info staan wel wat trip suggesties voor het Bolaven Plateau en staat het ‘busnet’ van Pakse beschreven.