Grensovergang Laos-Cambodja

• Linda

Hallo prikkers,

Over een aantal maanden gaan wij rondtrekken door Azie, we willen vanuit Zuid Laos (Pakse/4000 Islands) oversteken naar Cambodja. Op dit prikbord lees ik veel tegenstrijdige berichten over deze grensovergang.

Kan iemand mij een duidelijke antwoord geven of dit te doen is en of je aan de grens een visum kan halen of beter al in de hoofdstad ofzo.

Alvast bedankt!

ps: we komen Laos binnen vanuit Thailand (noorden) ik had begrepen dat je daar vrij eenvoudig een Visum kan krijgen voor Laos maar is dit voor 15 dagen of 30 dagen?

Groeten,

Linda

• Bart

Het visum voor Cambodja haal je best al in de hoofdstad, maar de grens oversteken via Paksé/4000 Islands is geen enkel probleem. Er rijden minibussen naar verschillende lokaties in Cambodja.

Het visum voor Laos is inderdaad eenvoudig te verkrijgen en is 30 dagen geldig.

Groeten

• Kees123

Bij binnenkomst in Cambodja kan je eenvoudig een visum kopen voor 30 dagen. Voor Cambodja is het dus niet nodig dit vooraf bij een ambassade te regelen.

• Lotte

Wij doen deze grensovergang andersom van Cambodja naar Laos grensovergang Veunkham. Nou heb ik gehoord dat je daar geen visum kunt kopen weet je of dit waar is?

• gerda

Dit klopt, kan alleen in PP, en niet bij de grenzen zelf als je vanaf Cambodja naar Laos wilt.

• Lotte

Nu zitten wij in het weekend in PP en ik hoorde dat dan dat visum kantoor gesloten is. Klopt dat?

• gerda

Kan het vanaf hier niet zien( NL), maar er zijn toch genoeg reisburotjes die een visum kunnen/willen regelen lijkt mij..

Vraag anders ff op het Cambodjaprikbord…

• sanne

Ik ben zelf nog niet geweest (ga wel over een paar maanden), maar lees op de site van het ministerie van buitenlandse zaken (www.minbuza.nl) dat die reisbureautjes / visumkantoren niet altijd betrouwbaar zijn, die visa zijn vaak niet geldig kennelijk…