Ongelukken en overvallen in Laos

• N. Mennes

Ik ga in januari 2009 naar Laos en loop nu tegen een paar vragen aan.

1)Lees net op de site van het Ministerie van Buza dat de verkeersveiligheid in Laos niet overheeft, veel dodelijke ongelukken?

2)Ook zouden er gewapende overvallen voorkomen op de weg van Vientiane naar Luang Prabang?

3)Is er ook iemand die in Laos gevlogen heeft en hier ervaringen over heeft.

Zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.

• Sjors

Hai,

Ik ben in december / januari in Laos geweest:

1. wel wat ongelukken gezien, maar dat was alleen blikschade. Tuurlijk zullen er wel ongelukken zijn met een dodelijke afloop maar waar in de wereld is dat niet?

2. Geen idee, niks van gehoord / gemerkt…

3. Ja, van Vientiane naar Paksé. Volgens mij een wat ouder toestel maar een prima vlucht! Ik ga er vanuit dat deze gewoon voldoen aan de internationale standaarden.

Succes met je verdere voorbereiding!

• Michelle

3. Uitgaan van de internationale standaardnormen is bij Laosair bij binnenlandse vluchten een heel groot ? Daar wordt dan ook stevig voor gewaarschuwd, ik meen ook door buza.

Ik heb tot nu toe niet binnenlands gevlogen. En ik heb toch echt geen vliegangst.

2. Als je overdag reist valt het allemaal reuze mee. In het donker raad ik je af om deze trip te doen.

• Lotte

Wij hebben het hele Noorden van Laos doorkruist met het openbaar vervoer en er is niks gebeurd en we hebben geen ongelukken gezien.

Wij zijn van Luang-Prabang naar Vientiane gevlogen met Laos-air. Op de startbaan was er iets mis met het vliegtuig en zijn we meteen omgekeerd. Wij zijn toen met een heel klein vliegtuigje gegaan Later hoorden we dat het andere vliegtuig ook nog vertrokken was na een reparatie. Je moet in zo'n landen niet de westerse luxe verwachten maar ik denk dat het over het algemeen best veilig is.

Veel plezier.

• K.L

ik ben met de brommer van vientiane naar paxe gereden over de 13

en niets geen problemen gehad

soms zelfs 45 min geen verkeer.

was geweldig