laos - ko samet

• Rieneke

Hallo Allemaal,

Wij gaan begin volgend jaar een aantal weken naar Laos, lijkt mij erg leuk! Maar ik heb nog een vraag. Wij willen graag naar de 4000 island en daarna naar Ko chang of Ko samet (welke is leuker??) Wat is de snelste manier om hier te komen??

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Rieneke

• Ronald

Hoi Rieneke,

Wij gaan volgende week nar Laos en vroegen ons ook af welk eiland daarna (om lekker bij te komen) leuker is: Koh Chang of Koh Samet. Onze vraag en de antwoorden daarop staan op de prikpagina van Thailand.

Succes met je keuze maken!

Ronald

• Rieneke

Hallo Ronald,

Ik hoor graag van jullie hoe het was. En als jullie nog tips hebben na de reis…van hearte welkom!!

Veel plezier.

Groeten Rieneke

• Ronald

Hoi Rieneke,

Inmiddels zijn wij weer terug in Nederland. We hebben een ontzettend leuke en mooie reis gemaakt. De laatste vier dagen hebben we doorgebracht op Koh Samui, ook een eiland in Thailand. We hebben uiteindelijk voor dit eiland gekozen omdat er een vliegveld was waardoor we snel heen en weer konden reizen vanuit Bangkok (vluchttijd 1 uur en 5 min.).

Ik denk dat het zeker niet het mooiste eiland is waar we voor hebben gekozen, maar het ging na al het moois van Laos nu vooral even om zeen en strand.

Als je meer wilt weten dan moet je het maar even laten weten via een berichtje!

Groeten,

Ronald

• Hinka

Hoi Rieneke,

Een maand geleden ben ik ook in 4000 Islands geweest en via Cambodja gereisd naar Koh Chang. Vanuit Siem Reap kan je in 1 dag in Koh Chang komen met de bus. Ik vond het een erg leuk eiland en vooral mooie witte zandstradden, waar ik een paar dagen kon uitrusten. Koh Samed ken ik niet, dus ik weet niet of dat mooier/leuker is dan Koh Chang.

groetjes,

Hinka

• Nijntje

Ik ben net terug uit laos en daarna naar Thailand gegaan.

Samed is wat drukker. Ik vind dat wel fijn. In het weekend veel Thai uit BKK. Je kan er heerlijk relaxen, goed zwemmen in de zee, maar ook (beperkt) 's avonds uit gaan. Voor mij ideale combinatie, maar is persoonlijk.

Stranden op Samed zijn erg mooi wit. Leven is er relaxed. Samed is met de speedboot in 15 min va vaste land te bereiken en met de grote boot in half uurtje. Dan de bus naar bkk (3,5 uur) die elk half uur gaat.

• Koffiedick

En hoe vond je Laos? (per slot van rekening is dit de Laos pagina en heb ik niet zo veel met Thailand)

• gerda

Miereneuken past totaal niet in Laos toch?