Hallo Allemaal,
Wij zijn van plan om in oktober 4 maanden te gaan reizen door Thailand, Loas, Cambodja, Vietnam en daarna door naar Nieuw-Zeeland. Nu heb ik een aantal vraagjes en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Ik lees op verschillende sites dat je voor Thailand geen visum nodig hebt (je kunt max 30 dagen blijven), maar dat je wel een retour ticket nodig hebt. Nu is ons plan om te starten in Bangkok en vanuit daar de Aziatische landen aan te doen en vervolgens vanuit Bangkok door te reizen naar Nieuw-Zeeland. Het plan is dan om vanuit Nieuw-Zeeland weer terug naar huis te vliegen. Mijn vraag is dus: hoe doe je dat dan in Thailand?
Nog wat vraagjes:
- wie heeft er ook een dergelijke route gereisd en heeft er tips? Wat is echt de moeite waard om te gaan bekijken en wat niet?
- Wat zou een logische/handige route zijn? We willen ongeveer 3 maanden in Azie blijven en dan nog een maand in Nieuw-Zeeland
- Hoe groot moet je rugtas ongeveer zijn? Zouden we aan 35+10 liter (ik) en 45 +10 liter (mijn vriend) genoeg hebben?
- Welke reisgidsen raden jullie aan? Het lijkt me zo'n gesjouw om 5 verschillende Lonely Planets mee te nemen. Via via hoorde ik trouwens dat de Rough Guide beter is dan de Lonely Planet, wat is jullie ervaring?
Alvast heel erg bedankt!!
Groet Meike!