Welke route voor 3 weken

• Roos

Ik ga samen met een vriendin eind aug voor 3 weken naar Laos. We vliegen op Bangkok en willen vanaf daar met de nachtbus of binnenlandse vlucht (wat zijn de kosten?) naar Laos. Heeft iemand een idee wat betreft mooie route? We houden ervan om rustig te reizen en soms een aantal dagen ergens te blijven. We houden meer van natuur dan van cultuur.

Alvast bedankt!

Groetjes

• Mike

Pak er een reisboek bij zoals de Lonely Planet, daar wordt je vast een stuk wijzer van. Ook de reis van en naar Bangkok staat daar keurig in beschreven met kosten e.d. En wat betreft natuur in Laos, maar je geen zorgen. Een land vele keren groter dan Nederland met zo'n 6 miljoen inwoners heeft genoeg natuur om van te genieten! Don Det is mooi, maar het uiterste noorden is ook prachtig.

• Roos

Dank je Mike. Inderdaad de Lonely Planet zullen we zeker gebruiken.

• natalie

Wij vliegen voor 40 euro naar Chang Rai in het noorden van Thailand. Vandaaruit reizen we door met openbaar vervoer of taxi naar de grens met Laos. Je kunt ook een nachttrein nemen naar Changrai of Vientiane, maar of dat zoveel in prijs scheelt is maar de vraag (afhankelijk van of je 1e of 2e klas reist). Het scheelt wel veel in tijd.

Wij hebben goede verhalen gehoord over Noord Laos. De vader van mijn man woont in Thailand en gaat regelmatig die kant uit. Binnenkort gaat hij zuid-laos ontdekken. Komt goed uit want wij gaan in september naar Laos en beginnen in het noorden en trekken naar het zuiden.

Laos kent nog genoeg off the tourist roads. Dus rust vind je er zeker.

Veel plezier!

• Bart

Vliegen van Bangkok naar Chiang Rai (heeft mij 15 euro gekost). In Chiang Rai neem je het openbaar vervoer naar Chiang Kong en daar kan je de Mekong oversteken naar Houay Xai in Laos.

Dan heb ik volgende route gedaan: Luang Nam Tha - Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane - Paksé - 4000 islands.