Rondreis ZO Azie

• Linda

Beste prikkers,

Volgend jaar gaan we 3 maanden (half jan - half april) rondreizen door Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos. We doen alles met openbaar vervoer.

Hebben jullie tips in welke volgorde we deze landen het beste kunnen bezoeken? (ook ivm grensovergangen mischien) Ik vind het lastig om dit te bepalen……

Bedankt alvast voor de tips!

Linda

• Nijntje

Volgorde is nite zo belangrijk.

Waarschijnlijk start je in Bangkok omdat je daar op vliegt.

Thailand is ook een perfecte binnenkomer voor ZO Azie. Makkelijk te reizen, goed engels, perfecte infrastructuur etc.

• Bart

Starten in Bangkok, zo naar het noorden van Thailand reizen.

In Houay Xai de grens oversteken met Laos. Laos doorkruisen van noord naar zuid en zo naar Cambodja. Cambodja rondtrekken en eindigen in Phnom Penh. Vandaar de bus naar Ho Chi Minh in Vietnam. Vietnam doorkruisen van zuid naar noord en in Hanoi boek je een goedkope Air Asia vlucht terug naar Bangkok. Vandaaruit kan je nog naar een eilandje vliegen om een weekje lekker te relaxen.

In elk geval Angkor Wat zo laat mogelijk plannen omdat dit toch 1 van zoniet hét hoogtepunt van de reis zal worden.

Denk dat deze route een goede optie is…

grz

• natalie

Wij gaan in september voor 3 maanden weg. En doen ook een rondje zoals Bart omschrijft. Is ideaal, ook ivm goedkope airasia vluchten die naar het noorden van Thailand gaan en vanuit Vietnam kun je ook weer met airasia terug. Volgens mij is dit een perfecte route.

• Linda

Hallo,

Waar moet ik aan denken bij ‘goedkope vluchten’ ? Wat kost het ongeveer om vanuit Noord Vietnam terug naar Bangkok te vliegen…. We willen het namelijk wel een beetje low budget houden.

Bedankt alvast in ieder geval voor de reacties!

Linda

• Bart

www.airasia.com

Je kan er gewoon online alles prijzen opzoeken en boeken. Voor een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Chiang Rai heb ik in februari 14€ betaald. Vanuit Vietnam zal dit nu wel duurder zijn.

• Kees123

Met de huidige dollarkoers kost een enkeltje Hanoi - Bangkok 65 euro inclusief TAX. Dat lijkt me best low-budget.