Hoi Femke,
Vanuit Chiang Rai ga je met een minibus naar Chiang Khong. Daar laat je je uitstempelen bij de grenspost en loopt naar de Mekong. Een klein bootje zet je tegen betaling van 30 bath over naar Laos. Daar koop je ter plekke een visum voor 35 $. (wel 2 pasfoto's meenemen)
Vanuit Houay Xai (het lao dorpje aan de overkant) vertrekken in de ochtend tot aan het middag uur de boten naar Luang Prabang. In juli (wij waren ook in juli) heb je alleen slowboten of speedboten. Niet de fast slowboat van 1 dag, daarvoor staat het water dan te laag. Wij betaalden 800 bath voor de slowboat tocht van 2 dagen.
Je overnacht onderweg in een klein dorpje, Pak Beng. Hier heb je heel veel lowbudget accomodaties. Wij liepen met een mannetje mee en kwam terecht in het Phet Sokxai voor 450 thai bath per nacht. Prima accomadatie voor weinig geld. Het is er schoon en je hebt zelfs een warme douche (eigen sanitair, ook wc)
Het regenseizoen in juli. Nou, in Luang Prabang hebben we geloof ik 2x een bui gehad, en dat was het dan!
Ga zeker naar de Tad Kuang Si watervallen, een half uurtje buiten Luang Prabang. Wij vonden ook de Massage bij Lao Red Cross een aanrader. En dan heb je natuurlijk ook de prachtige tempels in LP zelf. Ik weet niet of je nog van plan was om ook naar Vang Vieng te gaan. Niet voor het dorp zelf hoor, maar je kan hier fantastische fietstochten maken in het karst gebergte en ga dan ook zeker een dagje tuben!
Wij zijn 3 weken in Laos geweest en hebben echt genoten van alles. Voor alle belevenissen, guesthouse reports, en beeldmateriaal (webalbum en filmpjes) klik je door naar mijn website;
Lianne
www.boschgoesasia-web-log.nl
Mocht je nog vragen hebben kan je me altijd even mailen